شش فیلم ایرانی در راه چین

۶ فیلم ایرانی به بخش پانورامای بیست و پنجمین جشنواره فیلم شانگهای راه یافتند.

تصویر شش فیلم ایرانی در راه چین

به گزارش سایت خبری پرسون، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش پانورامای بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم شانگهای اعلام شد و سینمای ایران با فیلم‌های «دِرب» به کارگردانی هادی محقق، «برادران لیلا» از سعید روستایی، «خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی و «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در بخش «Viva La Festival» (زنده باد جشنواره)، فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش «فانتزی نیمه شب» (Midnight Fantasy) و «شطرنج باد» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا اصلانی هم در بخش آثار ترمیم‌شده ۴K به نمایش گذاشته می‌شوند.

پیش از این حضور فیلم سینمایی «آزردگان» ساخته مهدی فرد قادری در بخش مسابقه اصلی جشنواره شانگهای، «۱.۵ اسب بخار» به کارگردانی رسول کاهانی و «علت مرگ: ناشناخته» به کارگردانی علی زرنگار در بخش استعدادهای جدید آسیایی، انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش در بخش انیمیشن بلند و «مصائب محمود» ساخته داوود عبدالمالکی نیز در بخش آثار مستند بلند این رویداد سینمایی اعلام شده بود.

بیست و پنجمین جشنواره فیلم شانگهای از تاریخ ۹ تا ۱۶ ژوئن (۱۹ تا ۲۶ خرداد) در کشور چین برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی سال گذشته به دلیل اوج گیری همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

منبع: ایسنا

487781