به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، رضا صفاری رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه های حمایتی مانند توسعه خوشه های صادراتی،ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و شرکتهای مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند میتوانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمایند.:
صفاری توضیح داد: اقلام عمده صادراتی انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده ها، کشمش، مواد غذاییّ، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس، منسوجات بوده است.
وی همچنین ادامه داد: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربی ، پاکستان ، قطر ، تایلند ،روسیه ،ترکیه و کشورهایCIS ،هند،رومانی ،هلند،بلغارستان و... میباشند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار میروند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در پایان تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، کمک به تشکیل کنسرسیومهای صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت 50 درصد از هزینههای حضور در نمایشگاههای بینالمللی تا سقف 2500 میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازدید از نمایشگاههای خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال ، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینههای آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکتها و آشناسازی آنها با بازارهای بینالمللی از جمله برنامه های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت میکنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.
منبع: فارس