اتحادیه عرب دو نشست فوق‌العاده درباره سوریه و سودان برگزار می‌کند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اتحادیه عرب روز یکشنبه دو نشست فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه درباره سوریه و سودان برگزار خواهد کرد.

تصویر اتحادیه عرب دو نشست فوق‌العاده درباره سوریه و سودان برگزار می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، یک دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: مقرر شده روز یکشنبه دو نشست اضطراری از سوی شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزرای خارجه عرب برگزار شود؛ در جلسه اول درباره تحولات بحران سوریه و موضوع بازگشت این کشور به کرسی خود در اتحادیه و جلسه دوم درخصوص جنگ در سودان بحث خواهد شد.

پیش از این، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی در مصاحبه با شبکه «الشرق» درپاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می‌کند سوریه پیش از نشست سران کشورهای عربی که قرار است در ۱۹ ماه مه در ریاض برگزار شود، به اتحادیه بازگردد یا خیر، گفت: «با توجه به فعالیت‌ها، تماس‌ها و پیگیری‌هایی که رصد کرده‌ام بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار محتمل است».

وی در رابطه با موضوع سودان تاکید کرد: درگیری میان نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع در یک بازه زمانی که پایان آن مشخص نیست ادامه خواهد یافت.

ابوالغیط توضیح داد: درگیری مسلحانه در سودان برای سومین هفته در داخل پایتخت ادامه دارد. نیروهای مسلح به دنبال خارج کردن نیروهای پشتیبانی سریع از خارطوم و کنترل کامل ارتش بر پایتخت هستند و این ممکن است در یک دوره محقق شود، و ممکن است محقق نشود.

483870