درخواست دبیر کل اتحادیه عرب برای بررسی مجدد تصمیم قطع کمک به آنروا

احمد ابوالغیط در نشست این اتحادیه گفت کشورهایی که انجام تعهدات خود نسبت به آنروا را تعلیق کرده‌اند باید هر چه سریع‌تر تصمیم خود را مورد بررسی مجدد قرار بدهند.
تصویر درخواست دبیر کل اتحادیه عرب برای بررسی مجدد تصمیم قطع کمک به آنروا

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از الیوم السابع، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد که کشورهایی که انجام تعهدات خود درقبال آژانس آنروا سازمان ملل متحد را تعلیق کرده‌اند باید خیلی سریع تصمیم خود را دوباره بررسی کنند.

ابوالغیط دلیل این موضوع را اهمیت بالای نقش آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد آنروا در بحران فلسطین عنوان نمود.

وی افزود: تنها راه خاموش‌کردن آتش برافروخته در منطقه، توقف جنگ در غزه است. فلسطینی‌ها در سرزمین خود ماندگار هستند و کوچاندن اجباری آنان از نظر فلسطین، کشورهای عربی و جهان امری ناپذیرفتنی است.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ننگی برای بشریت است؛ بشریتی که در مقابل کشتار فلسطینیان با قحطی و تسلیحات، دست به اقدام نمی‌زند.

ابوالغیط بیان کرد: رخ‌داد پنجشنبه گذشته از حافظه‌ها پاک نمی‌شود؛ در این روز صدها نفر در حالی که به دنبال لقمه‌ای نان بودند تا گرسنگی خود را برطرف کنند و زنده بمانند، اشغالگران به سوی شکم‌های خالی آنان تیراندازی کردند؛ اشغالگرانی که به محوکردن شهرهای غزه اکتفا نکردند و دست به این کشتار زدند.

وی افزود: این کشتار نشانگر ناتوانی بی‌سابقه جامعه جهانی در قبال زورگویی اشغالگران است و تنها می‌توان آن را ننگی برای بشریت دانست و توصیف کرد.

منبع: مهر

613005