موضع گیری وزیر دفاع بلاروس درباره سوریه

وزیر دفاع بلاروس تاکید کرد که کشورش در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم مانده و به ارائه انواع کمک های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد.

تصویر موضع گیری وزیر دفاع بلاروس درباره سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، ویکتور خرینین وزیر دفاع بلاروس تاکید کرد که کشورش در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم مانده و به ارائه انواع کمک های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد.

خرینین در دیدار با محمد العمرانی سفیر سوریه در بلاروس تاکید کرد: بلاروس تمایل زیادی به تقویت روابط همه جانبه با سوریه و مشارکت در بازسازی این کشور دارد.

در این دیدار روابط دوستانه مستحکم بین سوریه و بلاروس و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت تداوم هماهنگی بین دو کشور با توجه به تغییرات سریع جهان و رویارویی با چالش‌های مشابهی که هر دو کشور با آن مواجه هستند، تاکید شد.

خرینین خاطرنشان کرد: فاجعه زلزله سوریه چهره واقعی کشورهای غربی را نشان داد که از کمک به مردم سوریه خودداری کردند. این کشورها نمی‌خواهند سوریه قدرتمند و مرفه را ببینند و به همین دلیل به تحمبل اقدامات قهری یکجانبه علیه آن ادامه می‌دهند و در امور داخلی این کشور دخالت می کند، اما در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد.

العمرانی نیز به نوبه خود اظهار داشت: دولت و مردم سوریه از دولت و مردم بلاروس بابت حمایت از سوریه و ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق زلزله زده تشکر و قدردانی می کنند.

سفیر سوریه در پایان بر تمایل سوریه برای تقویت روابط همه جانبه با بلاروس کشور دوست تاکید کرد.

485942