امیر آشتیانی:

پایان‌یافتن حضور نامشروع نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه ضروری است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی در تماس تلفنی با وزیر دفاع سوریه با اشاره به شهادت و مجروح‌ شدن جمعی از افسران و کارکنان دانشگاه افسری حمص در جریان یک حمله تروریستی، گفت: حضور نامشروع و غیرقانونی نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه باید هرچه سریع‌تر پایان یابد.

تصویر پایان‌یافتن حضور نامشروع نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگوی تلفنی با سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه، اظهار کرد: ما در کنار مردم سرافراز و مقاوم سوریه ایستاده‌ایم و جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت دفاع و نیروهای مسلح آمادگی ارسال هرگونه کمک انسان‌ دوستانه پزشکی و درمانی را چه در بُعد نیروی انسانی متخصص و چه تجهیزات پزشکی دارد.

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه این حملات ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات و استقرار امنیت کامل در سوریه است، تاکید کرد: بی‌تردید مسئولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران خاک سوریه است که عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند.

آشتیانی با اشاره به حمله تروریستی به دانشگاه حمص، افزود: با این حادثه معادلات عوض خواهد شد و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و حضور نامشروع و غیرقانونی نظامیان بیگانه در منطقه و سوریه باید هرچه سریع‌تر پایان یابد.

وی تصریح کرد: عملیات قهرمانانه شما در پاسخ به خون‌های ریخته‌شده منجر به ریشه‌کن شدن تروریسم در خاک سوریه و حتی منطقه خواهد شد و وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در این راه کنار شما ایستاده است.

سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه هم در این گفت‌وگو با قدردانی از ابراز همدردی وزیر دفاع و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمنان ما، دشمنان شما هستند و لحظات شاد و غمگینمان با هم یکی است. امروز عملیات فلسطینیان می‌تواند آغاز پیروزی بزرگ بر دشمنان باشد.

وزیر دفاع سوریه ادامه داد: ثبات ایجاد نخواهد شد مگر اینکه به موضوع تروریسم در سوریه پایان دهیم. در همین راستا با حمایت جمهوری اسلامی ایران همواره در حال مبارزه با تروریست‌ها هستیم.

532727