حجاب ویترین اسلامیت مردم ما است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: اگر با جدیت با این موضوع برخورد نشود زمان از دست خواهد رفت، موضع نظام کاملا روشن است؛ حجاب قانون خداوند و رعایت حجاب قانون جمهوری اسلامی است.
تصویر حجاب ویترین اسلامیت مردم ما است

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود پیرایش با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب فراتر از یک وظیفه کاری است و مبارزه با بی حجابی یک کار جهادی برای حفظ ارزش های انقلاب و یک فعالیت بنیادی و اساسی است، اظهار کرد: لازمه حفظ حجاب در جامعه نهادینه کردن این اصل در میان جوانان است.

متولی ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی از عوامل مهم سلامت جامعه و اجتماع است و در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است، افزود: حجاب تنها مخصوص زنان نیست بلکه هم برای زنان و هم برای مردان است، پوشش اسلامی باعث تحکیم بنیان خانواده و آرامش در جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه حجاب، پوشش، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی داشته باشد، یادآور شد: حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و به عنوان پوششی ارزنده و از جمله برترین فعالیت های اجتماعی است که باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان جامعه می‌شود.

پیرایش بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در شریعت و نظام جمهوری اسلامی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، موضوع عفاف و حجاب است، در جمهوری اسلامی رعایت حجاب قانون و بدحجابی ضدقانون است و شخصی که در مملکت اسلامی زندگی می کند، حتی اگر مسلمان هم نباشد باید قوانین کشور را رعایت کند.

متولی ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه کلیدی ترین نقطه‌ای که دشمن بر آن دست گذاشته حجاب است، اظهار کرد: دشمن می داند، حجاب ویترین اسلامیت مردم ما است؛ لذا مسئله حجاب موضوعی نیست که بتوانیم به راحتی از آن گذر کنیم.

وی اظهار کرد: اگر با جدیت با این موضوع برخورد نشود زمان از دست خواهد رفت، موضع نظام کاملا روشن است؛ حجاب قانون خداوند و رعایت حجاب قانون جمهوری اسلامی است.

پیرایش با تأکید به ورود جدی بر مسئله حجاب در حوزه ورزش و جوانان استان مخصوصا حوزه ورزش بانوان، باشگاه ها و اماکن ورزشی سطح استان بیان کرد: از سوی وزارت کشور دستورالعمل ۱۷ ماده‌ای را در خصوص حفظ حجاب و عفاف ابلاغ و تکلیف همه را روشن کرده اند؛ پس نباید هیچ عذری باقی بماند.

سکاندار ورزش و جوانان استان با تأکید بر رعایت حجاب و عفاف در اماکن ورزشی به ویژه برای بانوان، اظهار کرد: گسترش عفاف و حجاف در اماکن ورزشی و باشگاه ‎ها علاوه بر محفوظ ماندن ارزش‎ ها، موجب ایجاد فضای اطمینان برای خانواده ‎ها نیز خواهد شد.

وی گفت: به منظور تحقق حقوق شهروندی و همچنین فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه و صیانت از حریم امنیت عمومی، جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی پیگیری و برگزار می‌شود.

پیرایش افزود: بحث فرهنگ‎سازی برای ارتقای آگاهی مردم یکی از اصول اصلی در جامعه است و هر فعالیتی که قرار است در جامعه پایه گذاری شود، باید از کانون خانواده آغاز و نهادینه شود.

منبع: برنا

480408