پیش بینی هواشناسی همدان سه شنبه 23 اسفند 1401

گزارش هواشناسی همدان سه شنبه 23 اسفند 1401 حاکی از فعالیت سامانه ضعیف بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی همدان سه شنبه 23 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه آسمان استان امروز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری است گفت: با ورود یک سامانه بارشی ضعیف، بارش باران از اواخر وقت امشب و ساعاتی از روز دوشنبه استان را فرا می گیرد.

روح الله زاهدی روز یکشنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می شود.

وی احتمال بارش پراکنده را برای روز سه شنبه در استان همدان پیش بینی کرد و افزود: سامانه جدید بارشی بیشتر نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد و با بارش خفیف باران فعالیت می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش باران از بعدازظهر چهارشنبه تا روز پنجشنبه در برخی ساعات به ویژه ساعات صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته همدان، اسدآباد و نهاوند با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

467366