هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران شدید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش شدید باران در برخی استان‌های کشور خبر داد.
تصویر هشدار نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران شدید

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش در برخی استان‌های غرب و جنوب غرب هشدار داد.

بر اساس این هشدار دوشنبه «رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف» استان‌های «خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، جنوب لرستان» را فرا می‌گیرد.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون «لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، خسارت به صنعت کشاورزی» در پی دارد.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه از سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب شود، همچنین از هر گونه عملیات کشاورزی در زمان بارندگی شامل کود سرک، سم پاشی و غیره خودداری شود.
«عدم تردد ماشین آلات کشاورزی بر روی مزارع و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان مسقف، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از ورود رواناب (آب گل آلود) به استخرهای پرورش ماهی و دامداری‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی در برابر تگرگ بویژه کشت‌های زیر پلاستیک، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه» از دیگر توصیه‌های سازمان برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو است.

منبع: مهر

467295