پرسون از گرانی خشکبار در ایام نوروز گزارش می دهد؛

آجیل کیلویی یک میلیون تومان / تخمه آفتابگردان 200 هزار تومان ناقابل!

کمتر از ده روز به ایام نوروز مانده است و خانواده ها در حال تهیه مایحتاج ایام نوروز هستند؛ یکی از کالاهای مورد نیاز در ایام نوروز آجیل است که این روزها با قیمت نجومی در خشکبار فروشی ها مورد معامله قرار می گیرد.
تصویر آجیل کیلویی یک میلیون تومان / تخمه آفتابگردان 200 هزار تومان ناقابل!

به گزارش سایت خبری پرسون،براساس گزارش میدانی خبرنگار ما از سطح شهر تهران بسیاری از خشکبار فروشی ها از کاهش خرید آجیل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می دهند.

قیمت های درج شده در خشکبار فروشی های بنام شهر تهران حکایت از آن می دهد که پسته بالاتر از یک میلیون تومان نیز معامله می شود و آجیل چهار مغز نیز تا یک میلیون و 150 هزار تومان به فروش رفته است.

براساس اطلاعات به دست آمده قیمت تخمه آفتابگردان نیز در برخی از آجیل فروشی های برند تهران به 200 هزار تومان نیز رسیده است و حتی این کالا در برخی از سوپر مارکت ها نیز با قیمت بین 140 تا 170 هزار تومان معامله می شود.تخم کدو از دیگر آجیل های مورد استقبال شهروندان است که این روزها با قیمت 250 هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

طبق آمارها تخمه ژاپنی دو سال پیش (1399)کیلویی ۷۰ هزار تومان بود و در سال جاری کیلویی 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.میانگین قیمت فندق با پوست بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت فندق درجه یک بدون پوست مرز ۶۰۰ هزار تومان را رد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری خرید آجیل و خشکبار مردم از لحاظ وزنی کاهش قابل توجه داشته و از لحاظ قیمتی افزایش چشمگیری داشته است.این روزها بازار بزرگ تهران که بورس آجیل و خشکبار بوده، مملو از مردمی است که همانند هر سال به دنبال خرید آجیل و خشکبار نوروز خود هستند، اما با یک تفاوت؛ کیسه‌های خرید آنها بسیار کوچکتر از گذشته شده است و حتی بسیار با مشاهده قیمت‌ها دست خالی به منزل باز می‌گردنند و پذیرایی از مهمانان خود را به همان میوه و شیرینی محدود می‌کنند.

466895