اختصاصی پرسون؛

آغاز گشت های ویژه مبارزه با گران فروشی / عزل دو مدیر متخلف

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره با آغاز فعالیت گشت های ویژه مبارزه با گران فروشی گفت: تعزیرات حکومتی به شکل ویژه در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان فعالیت خواهد داشت.
تصویر آغاز گشت های ویژه مبارزه با گران فروشی / عزل دو مدیر متخلف

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری صبح امروز که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد؛ اظهارداشت: متاسفانه مراجع نظارتی بر تنظیم بازار آن طور که باید ورود پیدا نمی کنند به همین منظور تعزیرات حکومتی به بازار ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد و این طرح در کلانشهر تهران با حضور ۱۰۰ نفر از قضات استفاده خواهد شد و حتی از سایر شهر های کشور قضات به تهران اعزام می شوند.

وی افزود: حضور قاضی ها در گشت و بازرسی های واحد های صنفی وجود دارد ما حتی در کسب و کارهای الکترونیکی نیز ورود پیدا کرده ایم و در کلانشهر تهران گشت های مشترکی خواهیم داشت.

این مقام مسول ادامه داد: دو فقره پرونده‌ای متخلف مدیران وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت وجود دارد و این دو نفر به دلیل اهمال در حوزه نظارت بر بازار به برکناری از سمت خود محکوم شدند.

اصانلو تصریح کرد: تمامی بازرسی ها از سوی کارشناسان این سازمان با خودرو این سازمان و با کارت شناسایی صورت می گیرد و خوشبختانه با حمایت مخبر معاون اول رییس جمهور تعداد خودروهای گشتی شهر تهران افزایش یافته است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: اگر نظارت بر بازار را چهار حلقه بدانیم، مسئولیت حلقه آخر بر عهده تعزیرات حکومتی است و یکی از انتقادات جدی ما این بوده که متأسفانه در اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام متأسفانه از حیث نظارت بر بازار شاهد تشتت مراجع و نهادهای مختلف هستیم و سبب انفعال ساختار نظارت بر بازار شده است.

وی اظهار کرد: تشتت نهادهای ناظر بر بازار ساختار فعلی نظارت بر بازار را ناکارآمد داده و پیشنهاد دادیم مسئولیت صفر تا صد آن را به ما بسپارند. دولت لایحه تشکیل و تأسیس سازمان بازرگانی و تنظیم بازار را به مجلس داده است.

اصانلو در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه با وضع قوانین بعدی اختیار ورود مؤثر، منظم و منسجم سازمان تعزیرات حکومتی به بازار گرفته شد و تبدیل به یک مرجع رسیدگی به تخلفات شده است.

464956