رکورداران خواننده‌های پاپ در جشنواره موسیقی فجر

سی‌وهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر در شرایطی به پایان رسید که بخش پاپ این رویداد، با استقبال بی نظیری روبرو شد.
تصویر رکورداران خواننده‌های پاپ در جشنواره موسیقی فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، بخش پاپ، همواره ویترین جشنواره موسیقی فجر بوده و همیشه هم با استقبال قابل‌توجه‌تری به‌نسبت بخش‌های دیگر همراه بوده است. برای امسال، این بخش با حرارت بالایی مواجه شد و توانست مشتاقان بسیاری را به سالن‌های اجرا بکشاند.

برای این ۶ روز که با ۱۲ اجرا همراه بود، ۳۸ نکته جالب‌توجه مطرح است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

۱.وقتی اسامی خوانندگان پاپ حاضر در جشنواره به‌صورت رسمی منتشر شد، بسیاری متعجب‌ شدند. حداقل طی سالیان اخیر، سابقه نداشت که ۱۲ خواننده در طول ۶ روز، به اجرای برنامه بپردازند.

۲. معرفی ۱۲ خواننده در بخش پاپ، ضرب‌شست بزرگی بود به مخالفان برگزاری کنسرت. کسانی که ماه‌ها تلاش کردند تا کنسرتی در کشور برگزار نشود اما اجرای ۱۲ خواننده در ۶ روز، تمام این نقشه‌ها را باطل کرد.

۳. تمام ۱۲ اجرا با سالن‌های مملو از جمعیت مواجه شدند و تنها در ۳ اجرا بود که چند صندلی خالی وجود داشت که با بررسی‌ها مشخص شد که سالن از پیش، تمام بلیت‌هایش را فروخته و آن صندلی‌های خالی که تعدادشان از ۲۰ صندلی متجاوز نبود، به دلیل نرسیدن مخاطب، خالی مانده است.

۴. در تقریبا تمام ۱۲ اجرا، افراد بسیاری با حضور در پشت درب‌های کنسرت، از حضار می‌پرسیدند که آیا بلیت اضافی دارند یا نه. آنها حاضر بودند گاها و بسته به خواننده آن اجرا، تا ۵۰۰ هزار تومان، آن بلیت‌ها را خریداری کرده و به داخل سالن بروند.

۵. برخلاف آن‌چه برخی مطرح می‌کردند، ۱۰ خواننده از ۱۲ خواننده، تمام تلاش خود را به عمل آوردند تا مخاطبان خود را تا بیشترین میزان ممکن شاد کنند.

۶.بهنام بانی، شادترین کنسرت را اجرا کرد. سینا شعبانخانی هم در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد.

۷. غمگین‌ترین کنسرت، متعلق به رضا بهرام بود که البته خود وی در آغازین دقایق اجرا اعلام کرد که با غمگین‌ترین رضا بهرام طرف هستید.

۸. ناصر زینعلی تنها خواننده جشنواره بود که از ابتدا گفت هر چه شما بگوئید، من همان را می‌خوانم و همین کار را هم کرد.

۹. رکورد اجرای بیشترین تعداد آهنگ معروف که در جامعه صدا کرده بود، به مسعود صادقلو اختصاص دارد.

۱۰. پرهیاهوترین خواننده جشنواره که تحرک بسیار بالایی بر روی صحنه داشت، سینا شعبانخانی بود.

۱۱. کم‌تحرک‌ترین خواننده جشنواره که عمدتا یک‌جا ایستاده بود و در بسیاری از مواقع، میکروفونش را از پایه جدا نمی‌کرد، راغب بود.

۱۲. رکود کمترین مدت‌زمان کنسرت به مسعود صادقلو اختصاص داشت با ۵۵ دقیقه.

۱۳. طولانی‌ترین کنسرت را هم راغب با ۹۰ دقیقه اجرا، به خود اختصاص داد.

۱۴. رکورد بیشترین تعداد ترانه اجراشده به مجید رضوی اختصاص داشت با ۱۷ آهنگ.

۱۵. علی یاسینی، تقریبا تنها خواننده‌ای بود که حتی یک‌بار نیز از هوادارانش نخواست که کف بزنند یا جیغ بکشند.

۱۶. بهنام بانی، بیشترین میزان تقاضا از هوادارانش برای کف زدن، سوت و جیغ کشیدن و روشن کردن نور فلش گوشی را داشت.

۱۷. رکورد غمگین‌ترین اجرای کنسرت به رضا بهرام رسید با تنها ۱ آهنگ شاد. این ۱ آهنگ شاد هم آخرین آهنگ کنسرت بود که با درخواست بالای مردم اجرا شد.

۱۸. رکورد باحال‌ترین کنسرت، با اختلاف، به معین زندی تعلق دارد. این خواننده با تیپ، نوع ادبیات و کارهایی مثل حرف زدن خودمانی با ارکستر، بدون توجه به اینکه صدا دارد برای مخاطبان پخش می‌شود، لحظات بسیار مفرحی را برای مخاطبان فراهم کرد.

۱۹. رکورد فعال‌ترین ارکستر، به تیم میثم ابراهیمی می‌رسد. ارکستر این خواننده تلاش بسیار زیادی انجام داد تا مخاطبان را ترغیب به تشویق کند. ارکستر مجید رضوی در رتبه دوم این فهرست قرار می‌گیرد.

۲۰. رکورد دوآتیشه‌ترین هواداران خواننده به طرفداران علی یاسینی رسید. آنها بدون هیچ تقاضایی از سوی خواننده، از پشت درب سالن و زمانی که هنوز باز نشده بود، هم‌خوانی چندصدنفره خود را آغاز کردند و این کار را تا لحظاتی که در حال خروج در محوطه بیرونی نمایشگاه بودند، ادامه دادند.

۲۱. تنها خواننده‌ای که از مخاطبان خود نپرسید کدام آهنگ را دوباره اجرا کنم، مسعود صادقلو بود.

۲۲. تنها، کنسرت راغب بود که نوازنده خانم داشت.

۲۳. رکورد پربغض‌ترین خواننده جشنواره به گرشا رضایی رسید. او قبل از اجرای کنسرت متوجه شد که پدرش زیر دیالیز، سکته مغزی کرده اما با این حال، با یک بغض فروخورده، از هیچ تلاشی برای شاد کردن مخاطبانش فروگذار نکرد.

۲۴. کم‌تاخیرترین اجرای جشنواره متعلق به اجرای آرون افشار با ۵ دقیقه و بیشترین تاخیر باحدود ۲۵ دقیقه نیز به اجرای ناصر زینعلی اختصاص داشت.

۲۵. مجید رضوی تنها خواننده‌ای بود که در اثنای کنسرت و زمانی که گروهش مشغول تک‌نوازی بود، دقایقی از سن خارج شد و به پشت‌صحنه رفت.

۲۶. بیشترین میزان گرفتن میکروفن به سمت مخاطب، متعلق به اجرای میثم ابراهیمی است که گاها بیش از نیمی از یک آهنگ را دربرمی‌گرفت.

۲۷. تنها خواننده‌ای که در جشنواره، برای دقایقی با عینک دودی به اجرای برنامه پرداخت، مجید رضوی بود.

۲۸. بهنام بانی و علی یاسینی تنها خوانندگانی بودند که در این دوره از جشنواره، ساز زدند. بانی، پیانو زد و یاسینی، گیتار.

۲۹. تنها کنسرت بهنام بانی، پیانو داشت که آن هم برای یک اجرای کوتاه که بانی بر عهده داشت، به کار گرفته شد.

۳۰. آرون افشار و ناصر زینعلی، تنها خوانندگان جشنواره امسال بودند که در حین اجرای یک کار، گریه کردند.

۳۱. اتفاق خوبی که در این دوره از جشنواره برای تمام خوانندگان رخ داد، اجرای بدون موسیقی بخشی از آهنگی بود که آنها دقایقی قبل آن را با موسیقی برای مخاطبان خوانده بودند.

۳۲. رکورد نگه‌داشتن ریتم جریان سالن، به اجرای سینا شعبانخانی مربوط می‌شود. این خواننده جوان، برای ۷۵ دقیقه، سالن را منفجر کرد به‌طوری که حتی رکورد قرمز شدن دست‌های مخاطبان در طول اجرای کنسرت نیز به اجرای این خواننده تعلق می‌گیرد.

۳۳. بیشترین تقاضای مردمی شاد کردن آهنگ، مربوط به هواداران رضا بهرام بود.

۳۴. رکورد جوان‌ترین مخاطبان جشنواره به کنسرت علی یاسینی اختصاص دارد.

۳۵. رکورد بیشترین میزان صحبت با مخاطب، قبل و بعد از اجرای آهنگ‌ها، به راغب اختصاص داشت.

۳۶. تنها خواننده جشنواره امسال که آهنگ‌های غمگین را شاد خواند و مردم را تشویق کرد تا با این آهنگ‌ها هم کف بزنند، سینا شعبانخانی بود.

۳۷. تنها خواننده‌ای که آهنگ شاد را غمگین خواند، رضا بهرام بود.

۳۸. میثم ابراهیمی تنها خواننده‌ای بود که افتتاحیه‌ای طولانی تا زمان آمدن به صحنه را داشت. قبل از آمدن این خواننده، کلیپی حدودا ۵ دقیقه‌ای از موزیک‌ویدئوهای وی نمایش داده شد. بعد نیز ارکستر یک‌به‌یک به روی صحنه آمدند و تک‌نوازی کردند. تا ابراهیمی به روی سن بیاید، چیزی حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف شد.

منبع: همشهری آنلاین

464532