نشانه استعداد خوانندگی در فرد

آیا عاشق آواز خواندن هستید؟ برای تبدیل­شدن به یک خواننده حرفه­ای لازم است تا نشانه استعداد خوانندگی را در وجود خود پیدا کنید و آن را به ­خوبی پرورش دهید.
تصویر نشانه استعداد خوانندگی در فرد

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از خوانندگان مطرح جهان از زمان کودکی به وجود چنین استعدادی پی بردند اما خیلی از افراد و حتی اکثر خواننده ­های حرفه­ای، آنقدر خوش­ شانس نبودند که در اوایل زندگی متوجه این موضوع شوند.

اکنون سوال اینجاست که تکلیف این افراد که گاهی اوقات سعی می­کنند خوانندگی را دنبال کنند و رویای رشدکردن در این حرفه را دارند چیست؟

باید بگوییم که پاسخ این سوال در دست هنرمندان و افراد موفقی است که در این زمینه فعالیت می­کنند و سابقه درخشانی دارند. همچنین بررسی یک سری از نشانه­ ها می­تواند به افراد علاقه­ مند به موسیقی بفهماند که آیا برای فعالیت در این زمینه مناسب هستند یا نه؟

در ادامه مقاله سعی داریم به بررسی قوی­ترین نشانه­ هایی که به شما ثابت می­کند برای این کار مناسب هستید، بپردازیم. پس با ما همراه شوید.

نشانه ­های استعداد خوانندگی کدامند؟

استعداد نوعی توانایی ذاتی است که در درون همه انسان­ها نهادینه شده­است. وجود این توانایی باعث می­شود که سرعت رشد افراد در برخی زمینه­ های خاص، سریع­تر از سایرین باشد. اما نکته قابل توجه در رابطه با استعداد این است که هر فرد توانایی­های ذاتی متفاوتی نسبت ­به بقیه دارد. از این رو کسی که به­ دنبال موفقیت در هنر موسیقی است، باید توانایی کشف این استعداد را در خود داشته باشد.

پس اگر بخواهیم در رابطه با اهمیت نشانه­ های استعداد خوانندگی با شما صادق باشیم، باید بگوییم که شناخت این توانایی، می­تواند باعث سبقت شما از رقبا شود.

در ادامه با ما همراه بمانید تا بخش کوچکی از این استعداد را مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگوییم که افراد با استعداد در زمینه خوانندگی، چه ویژگی­هایی دارند.

آواز خواندن باعث می­شود احساس سرخوشی کنید (تجارب خارج از بدن)

آواز خواندن می­تواند از نظر احساسی و ذهنی آنقدر قوی باشد که به­ نظر می­رسد هنگام خواندن آواز در سطح دیگری از وجود یا خارج از بدن خود هستید.

در بعضی اوقات، ممکن است شور و هیجان زیادی را در وجود خود احساس کنید، پس به ­عنوان یک نشانه استعداد خوانندگی باید مراقب هر احساس و حرکتی باشید.

البته همیشه خوانندگی به­ معنای بروز احساس خوشایند نیست، زیرا در بعضی مواقع امکان دارد خسته باشید یا حالتان خوب نباشد، اما نکته مهم آن است که شما از خواندن لذت می­برید.

درس و تمرین واقعا سرگرم­ کننده است

یک نشانه مطمئن که شاید شما یک خواننده حرفه­ای نخواهید شد، این است که آوازخواندن شما را خسته می­کند.

اگر تصور می­کنید نشانه استعداد خوانندگی در وجود شما هست و با رفتن به کلاس آواز می­توانید آن را پرورش دهید، در صورتی که تمرین­های مختلف شما را خسته می­کند، بهتر است در مورد هدف خود تجدید نظر کنید.

علت این است که خستگی باعث می­شود تا شما انگیزه کافی برای ادامه مسیر را نداشته باشید.

انتقاد سازنده را می­پذیرید

شاید برای برخی از افراد، شنیدن انتقادات و نظرات دیگران سخت و دشوار باشد، اما باید بدانید که پذیرش دیدگاه­ های سازنده نشان از بلوغ شما دارد.

خوانندگانی که سخت در تلاش برای یادگیری و پیشرفت هستند، از نظرات و انتقادات معلمان یا مربیان درباره نحوه آوازخواندن خود استقبال می­کنند.

یک روش قطعی برای یافتن نشانه استعداد خوانندگی

همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، نظر هنرمندانی که در این زمینه سابقه موفقی دارند، می­تواند مهر تاییدی بر استعداد شما در خوانندگی باشد؛ بنابراین در کنار کلاس­های آواز، یکی دیگر از موقعیت­های بسیار خوبی که می­توانید مهارت خود را در معرض انتقاد و نظرات اساتید بزرگ قرار دهید، شرکت در مسابقات خوانندگی است.

در حال حاضر در کشور ما نیز برنامه های تحت عنوان استعداد آوای جادویی در حال برگزاری است که علاقه­مندان می­توانند با شرکت در این برنامه سطح خود را مورد بررسی قرار دهند.

چه کارهایی به بهبود صدای شما کمک می­کند؟

همه ما به­ طور غریزی صدای خوب را از صدای بد تشخیص می­دهیم. به ­طوری که واکنش­های غیر ارادی دربرابر آواز خواننده ­های آماتور داریم.

بنابراین؛ سوال اینجاست که آیا تکنیکی برای بهبود صدا و افزایش کیفیت خوانندگی وجود دارد؟ در ادامه به معرفی چند نکته می­پردازیم که موجب تقویت صدای شما در خواندن می­شوند.

کنترل مناسب صدا

مطمئنا یکی از بارزترین عوامل اثبات­کننده در این که آیا کسی نشانه استعداد خوانندگی دارد و می­تواند با پرورش آن به یک خواننده خوب تبدیل شود، توانایی او در کنترل صدا است.

داشتن کنترل صوتی خوب به این معنی است که به جای کمی تیز یا صاف­شدن صدا، نت­ها را با دقت بخوانید. همچنین باید این نکته بسیار مهم را در نظر گرفت که نباید با کلید اشتباه آواز خود را شروع کنید. خوانندگانی که کنترل صدای خوبی دارند،

می­توانند هر نت را به­ طور مشخص برای اثر موسیقی مورد نظر در ملودی یا هارمونی بخوانند.

لحن خوب

لحن آواز ترکیبی از چند عامل مختلف است، همیشه حروف صدادار در کلمات هستند که در اشعار ثابت می‌شوند و خوانندگان با لحنی خوب از آنها استفاده می­کنند.

لحن، همچنین به معنای مشخصه صدا در نظر گرفته می­شود. مثلا می­تواند خشن باشد یا صاف، سخت باشد یا نرم، پهن یا باریک بیان شود، حتی سنگین یا سبک توسط خواننده اجرا شود.

برای بهبود آواز و لحن خود، ایده خوبی به­ نظر می­رسد که هم صدای سر و هم صدای سینه خود را تمرین کنید و بتوانید تشخیص دهید که بهترین زمان استفاده از هر کدام چه موقع است.

مفهوم این عبارت به این صورت بوده که صدای سینه در تعریفی ساده، همان حالتی است که شما برای گفتگوهای روزانه خود از آن استفاده می­کنید. صدای سر یا فالستو نیز زمانی شنیده می­شود که هنگام ارتعاش تارهای صوتی، حنجره برای ایجاد صدا، از تارهای نازک­تری استفاده می­کند که این تعریف، چیزی شبیه به سیم­های گیتار است.

به­ طور معمول نت­های کم و متوسط اغلب با صدای سینه راحت­تر خوانده می­شوند، در حالی که نت­های بلند نیاز به استفاده از صدای سر دارند.

حجم مناسب صدا

بسیاری از مردم، یا هر نت را تنها به صدا در می­آورند یا آنقدر آرام می­خوانند که ممکن است به سختی آنها را بشنوید.

زمانی که شنونده مجبور است برای شنیدن صدای شما به خود فشار بیاورد، مطمئنا از آوازخواندن شما ناامید می­شود. پس باید با صدای مناسب بخوانید.

از این رو در نظر داشته باشید که در کنار کنترل صدا، باید روی حجم آن نیز به­ خوبی کار کنید. زیرا این موضوع تاثیر زیادی در جلب نظر و رضایت مخاطب دارد.

پیداکردن سبک موسیقی مناسب

دنیای موسیقی به طرز شگفت­ انگیزی متنوع است، اگرچه بسیاری از افراد به­ طور طبیعی نشانه استعداد خوانندگی را دارند اما نکته مهم، تفاوت صداها خواهد بود و شما باید سبک مناسب خود را پیدا کنید.

خواننده ­های خوب می­دانند که چگونه لحن، حجم صدا و بیان کلی خود را طوری تنظیم کنند که به بهترین وجه با سبک موسیقی سازگار باشد.

جمع­ بندی

شاید بسیاری از افراد نشانه استعداد خوانندگی را در خود ببینند اما تنها برخی از آنها می­توانند این استعداد را پرورش داده و به سطح مطلوبی در این حرفه برسند.

معمولا عوامل مختلفی مانند احساس سرخوشی در زمان خواندن، تمرین­های سرگرم­ کننده، پذیرفتن انتقادهای دیگران و شرکت در مسابقات استعدادیابی می­تواند نشان­دهنده استعداد شما در زمینه خوانندگی باشد.

در صورتی که قصد دارید این استعداد را پرورش دهید، اقداماتی همچون کنترل صدا، لحن مناسب، داشتن سبک درست و برخورداری از حجم صدای خوب به شما کمک می­کند.

484749