معرفی بهترین فیلم خارجی آکادمی افسانه زندگی

«در جبهه غرب خبری نیست» به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی شد.
تصویر معرفی بهترین فیلم خارجی آکادمی افسانه زندگی

به گزارش سایت خبری پرسون، سجاد اصغری بنیانگذار بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران در آیین معرفی بهترین فیلم خارجی زبان ششمین دوره آکادمی افسانه زندگی اظهار داشت: این دوره بنابر شرایط عمومی جامعه شورای سیاستگذاری آکادمی افسانه زندگی تصمیم گرفت فقط معرفی بهتربن فیلم خارجی زبان را داشته باشد.

آرژانتین، ۱۹۸۵ به کارگردانی سانتیاگو میتره از آرژانتین، در جبهه غرب خبری نیست به کارگردانی ادوارد برگر از آلمان، آر آر آر به کارگردانی اس. اس راجامولی از هند، ای او به کارگردانی یرژی اسکولیموفسکی از لهستان، تصمیم به ترک به کارگردانی پارک چان ووک از کره جنوبی، دختر آرام به کارگردانی کالم برید از ایرلند و جویلند به کارگردانی سعیم صادق از پاکستان هفت فیلمی بود که از بین تولیدات سینمای جهان توسط شورای بخش بین الملل مراسم معرفی شدند که با تمرکز بر روی جشنواره های گروه الف انتخاب شده بودند.

از این آثار، در جبهه غرب خبری نیست به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری گفت: سعی شد در بخش فیلم های مستند و کوتاه جدا از جشنواره‌های مطرح جهان به جشنواره‌های بین المللی داخل کشور هم توجه کنیم که حتی‌الامکان با نگاه بین المللی که آکادمی افسانه زندگی به فیلم ها دارد دست به انتخاب زدیم.

در بخش مستند از بین سه کاندید شامل همه زیبایی و خونریزی به کارگردانی لوراپویترس از آمریکا، آتش عشق به کارگردانی سارا دوسا از آمریکا و کانادا و آپولونیا، آپولونیا به کارگردانی لئاگلوب از دانمارک و لهستان، آتش عشق به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

در بخش سینمای کوتاه هم از بین سه کاندید انیمیشن فقدان به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه، فیلم تجربی حوضچه جاذبه به کارگردانی جاناتان په از فرانسه و فیلم داستانی پنجره‌های قدیمی به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان، فقدان به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری همچنین در خصوص اهدای تندیس و لوح تقدیر آکادمی افسانه زندگی به عنوان نمادی از صلح و دوستی بشر برای بهتر زیستن گفت: عنوان آیین ما برگرفته از جام افسانه زندگی مارلیک است که بیش از ۳۴۰۰ سال قدمت دارد و هنری تصویری از زندگی است. از همین‌رو تندیس آکادمی افسانه زندگی را به‌صورت مشترک به روسای جمهوری اوکراین و روسیه برای رسیدن به صلح و دوستی در نخستین سالگرد جنگ بین دو کشور و لوح تقدیر ششمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی را نیز به رخشان بنی اعتماد کارگردان مطرح سینمای ایران تقدیم کرد.

در دوره پیشین، ماشین من را بران کاری از ریوسوکی هاماگوچی از ژاپن به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شده بود.

منبع: ایرنا

464591