پیش بینی هواشناسی فارس جمعه 5 اسفند 1401

گزارش هواشناسی فارس جمعه 5 اسفند 1401 را در این خبر می خوانید.
تصویر پیش بینی هواشناسی فارس جمعه 5 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه ضعیف بارشی و وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها در این استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه ضعیف بارشی، اواخر وقت پنجشنبه چهارم اسفند ماه شمال و غرب استان و شهرستان سپیدان را در بر می گیرد و جمعه پنجم همین ماه در مناطق مرکزی و جنوبی استان فارس فعال است.

مسعود حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان کهن وجود دارد واحتیاط در تردد جاده ای و عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس همچنین به توصیف سامانه دوم که با نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها همراه است، اشاره کرد و گفت: فعالیت این سامانه پنجم اسفندماه آغاز و تا هفتم همین ماه ادامه دارد.

حقیقت ادامه داد: این سامانه جمعه پنجم اسفند ماه در مناطق مرکزی و غرب استان فعال است، ششم همین ماه، شیراز، مناطق مرکزی و غربی و جنوبی فارس ادامه دارد و هفتم اسفند هم شیراز، مناطق مرکزی غربی و جنوبی را در بر می گیرد.

حقیقت افزود: این وضعیت، افزایش میزان گرد و غبار و آلاینده ها، افزایش میزان آلاینده های خودرویی در مناطق شهری را در پی دارد و به شهروندان توصیه می‌شود در حد توان از حضور در مناطق پرتردد شهری خودداری کنند.

منبع:ایرنا

464334