همه چیز درباره تولید «اتاقک گلی»

سیدمحمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تولید فیلم اتاقک گلی توضیحاتی داد.
تصویر همه چیز درباره تولید «اتاقک گلی»

به گزارش سایت خبری پرسون، طرح فیلمنامه اتاقک گلی در خردادماه ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و بلافاصله در دستور کار کمیسیون هنری قرار گرفت و در نهایت با مشارکت بنیاد در تولید آن موافقت شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه روز شنبه ۲۲ بهمن، در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» نیز از فیلم‌هایی بود که در این جشنواره سیمرغ‌های متعددی را از آن خود کرد. ضمن اینکه در بخش‌های مختلف نامزد دریافت جایزه‌های سیمرغ بلورین چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد. از آن جمله می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ در بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم، بهترین تدوین و… شد.

این فیلم که روایتی عاشقانه در میانه عملیات مرصاد را روایت می‌کند، به‌خوبی تصویر منحوس و سعایت فرقه مجاهدین خلق را به تصویر می‌کشد. فیلم اتاقک گلی طبق گفته منتقدان، به معنای واقعی «سینما» است و فرد را مجذوب خود می‌کند.

سیدمحمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فیلم اتاقک گلی گفت: فیلم سینمایی اتاقک گلی از آخرین ساخته‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق شد ضمن نامزدی در یازده رشته، سه سیمرغ اصلی از این جشنواره را از آن خود کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: طرح فیلمنامه اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسگری، تهیه‌کنندگی داوود صبوری و نویسندگی پدرام کریمی در خردادماه ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید ارائه شد و بلافاصله در دستور کار کمیسیون هنری قرار گرفت که در نهایت با مشارکت بنیاد شهید در تولید آن موافقت شد.

صادق‌هاشمی در پایان گفت: باغ موزه دفاع مقدس نیز در تهیه و ساخت این پروژه مشارکت داشته است.

منبع: مهر

462563