حضور سه فیلم از بنیاد شهید در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال در حوزه ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پنج فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد که سه فیلم سینمایی دست ناپیدا، میرو و شور عاشقی به بخش مسابقه جشنواره راه یافته اند.
تصویر حضور سه فیلم از بنیاد شهید در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همزمان با دهه فجر شامگاه سه شنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲- در برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش میشد، گفت: کار جدی ما ثبت و ضبط خاطرات شهدا و خانواده آنهاست، تاکنون ۵۵ هزار سند و خاطره شهیدان ثبت و ضبط شده است، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون برنامه های متنوع و زیادی را انجام داده‌ایم. دبیرخانه هماهنگ‌سازی برنامه‌های فرهنگی ایثارگران در همه دستگاه‌های اجرایی و مردمی بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه تاکنون ۹ میلیون از اسناد شهدا در قالب وصیتنامه، عکس، نامه و دلنوشته از شهدا جمع آوری شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ هزار و ۹۰۸ مراسم فرهنگی و معنوی در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار شده است.طی هشت سال گذشته ۴۰ هزار مورد خاطره ثبت و ضبط شده بود که این میزان تاکنون به ۵۵ هزار مورد رسیده است با این وجود فقط توانسته ایم نیمی از خاطرات را ثبت کنیم و این کار را باید ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال ۹ فیلم در حوزه ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته شده که پنج فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد که سه فیلم سینمایی دست ناپیدا، میرو و شور عاشقی به بخش مسابقه جشنواره راه یافته اند، سال گذشته فیلم اتاقک گلی یازده نامزدی برای سیمرغ جشنوار داشت.

وی افزود: با بیان اینکه از فیلم جزیزه مینو و آندو به جشنواره راه نیافت ابراز امیدواری کرد سال آینده تعداد بیشتری فیلم در این حوزه به جشنواره راه یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تولید فیلم نامیرا فرایند پایانی ساخت را طبی می کند، افزود: تاکنون ۹۴ مستند توسط بنیاد شهید در حوزه ایثار و شهادت تهیه و تولید شده است؛ فیلم بچه زرنگ که قسمت اول و دوم آن از تلویزیون پخش شد و موضوع آن درباره مدافعان حرم است نیز از سوی این نهاد تولید شده است.

برای همه ۲۳۰ هزار شهیدمان فیلم بسازیم

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: فیلم‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته و ما مورد خطاب هستیم که «چرا این قدر کم در حوزه ایثار فیلم ساخته شده است» البته درست هم می گویند موضوع‌های متنوعی در این حوزه وجود دارد که می‌توان آنها را به فیلم تبدیل کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که نام یک شهید و اسطوره را نام ببرید که بتوان برای او فیلم ساخت، گفت: همه شهدا عزیز هستند حتی آنهایی که معروف نیستند حتی در حادثه کرمان از افراد که به شهادت رسیدند روایت های زیادی وجود دارد مثلا گفته شده یکی از افراد قبل از شهادت غسل شهادت داشته است. باید به اندازه ۲۳۰ هزار شهید و ۶۲۹ هزار و ۳۹۰ جانباز فیلم ساخته شود.

پرداخت هزینه های درمان ایثارگران در کمتر از یکماه / توسعه مراکز آسایشگاهی

قاضی زاده هاشمی درباره مخارج بالای درمان گفت: ما در حوزه بهداشت و درمان خدمات مفصلی به ایثارگران و خانواده شهدا ارائه می دهیم مثلا در حوزه خود مراقبتی به ایثارگران آموزش داده ایم؛ طی دو سال به ١٢ هزار والدین شهدا آموزش خود مراقبتی دادیم تا کنون ١٩٠ هزار پایش عمومی توسط ١٢ هزار پزشک متخصص پایش سلامت شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هزینه های درمان جامعه ایثارگران با تعرفه دولت و به صورت صد در صد پرداخت می شود و زمان پرداخت هزینه های درمان ایثارگران از ۶ ماه به زیر یکماه رسیده است.همچنین تعداد مراکز درمانی برای جامعه ایثارگران از ۷ هزار به ۹ هزار موسسه و تعداد تخت‌های درمانی نیز از یکهزار تخت به هزار و ۴۵۹ رسیده است؛ خدمات در منزل برای ایثارگران و والدین شهدا و مرکز آسایشگاهی را برای جانبازان توسعه داده ایم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای یکسری از خدمات نظیر سمک، عینک و هزینه های دندانپزشکی سقف در نظر گرفته شده است، گفت: متوسط سن خانواده ایثارگران ۶۲ سال و بیشتر است، هزینه های درمان بالا رفته بعضی از داروها و تجهیزات در بازار نیست سعی می کنیم بیشتر خدمات را زیر پوشش بیمه قرار دهیم.

منبع: ایرنا

599517