گنگستر شهر آمل؛ از مجازات شلاقی تا پرونده‌دار اخلاقی و جلبی بی‌ابلاغی

دانلود آهنگ گنگستر شهر آمل مجید احمدی یکی از پرسرچ ترین عبارات این روزها در گوگل است.
تصویر گنگستر شهر آمل؛ از مجازات شلاقی تا پرونده‌دار اخلاقی و جلبی بی‌ابلاغی

به گزارش سایت خبری پرسون، گانگسترهای شهر آمل حالا آنقدر تعدادشان در فضای اینستاگرام و توییتر زیاد شده است که خودشان به شوخی می‌گویند، ظرفیت گانگسترهای شهر آمل پر شده است و لطفا به آمل تشریف نیاورید! در این گزارش نگاهی بر بلایی خواهیم داشت که آهنگ گنگستر شهر آمل مجید احمدی بر سر موسیقی مازندران آورد. ابوالحسن خوشرو، نورمحمد طالبی، نورالله علیزاده، محمدرضا اسحاقی، نظام شکارچیان و... همه از مشاهیر موسیقی مازندران هستند که عمر خود را در مسیر اعتلای موسیقی منطقه گذاشته‌اند اما مازندران همان‌طور که موسیقی فولکلور بسیار غنی و پر تنوعی دارد، در عین حال یکی از استان‌هایی است که موسیقی پاپ به شدت در میان نوجوانانش رواج پیدا کرده و نفوذ موسیقی پاپ حتی آنها را از موسیقی اصیل منطقه خودشان رویگردان کرده است!

گنگستر شهر آمل به موسیقی مازندران چه کرد؟

موسیقی خوب است؛ ‌ همیشه خوب بوده است. وقتی خوشحال یا غمگینی، وقتی عاشقی یا وقتی فارغی موسیقی رفیق نزدیک آدمیزاد می‌شود و هر کس بنا بر سلیقه شخصی خود، هرچیزی را که دوست دارد، می‌شنود. اینکه چه موسیقی عمیق و چه موسیقی عمیق نیسـت، موضوع این گزارش نیست اما سوال اینجاست که موسیقی مازندران چگونه از قطعه فولکلور «لاره» به «گنگستر شهر آمل» رسید؟ چگونه آیین‌های شادمانی مازندران با آن همه عمق و غنا به اجرای یک خواننده با کیبورد در عروسی مازندرانی‌ها تنزل پیدا کرد؟ و به قول کاربران چگونه یک آهنگ مرزهای جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی را جابجا کرد؟

بلایی که خواننده گنگستر شهر آمل بر سر موسیقی مازندران آورد

موسیقی فولکلور مازندران با توجه به پیشنیه‌ی تاریخی قوم ساکن در منطقه، وسعت جغرافیایی و طبیعت خاص و سبزش از گستردگی و تنوع زیادی برخوردار است. محدوده فرهنگ مازندران را می‌توان از غرب تا رامسر و از شرق تا کردکوی دانست و به دو نیمه‌ی شرقی و غربی تقسیم کرد که با حفظ ویژگی‌های مازنی خود به ترتیب متاثر از موسیقی گیلان و خراسان است. در مرکز از ساری تا نور موسیقی خالص مازندرانی را می‌شنویم.

آهنگ گنگستر شهر آمل؛ بمبی بر سر موسیقی مازندران

بخش مهمی از موسیقی‌های منطقه مازندران را موسیقی آوازی تشکیل می‌دهد و سازهای رایج منطقه نیز لَـله‌وا، دسرکوتن، دایره، سرنا، کمانچه، غرنه و در شرق مازندران دوتار است. موسیقی آوازی به طور سنتی به‌ویژه در غرب و مرکز بدون ساز اجرا می‌شود؛ با این حال امکان همراهی لَـله‌وا یا کمانچه نیز وجود دارد. آوازهای معروف مازندرانی نیز امیری، کتولی، طالبا، نجما و حقانی هستند. در غرب «ولگه‌سری» جای کتولی را می‌گیرد و در شرق هرایی اضافه می‌شود. موسیقی آوازی مازندران را می‌توان به سه دسته‌ی اصلی تغزلی، حماسی و آیینی تقسیم کرد که هر یک از این بخش‌ها با توجه به شرایط تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در هر دوره ویژگی خاصی دارد.

موسیقی هر منطقه‌ای به نوعی منعکس کننده هویت محلی و قومی آن منطقه است که در عین سادگی کارکردهای اجتماعی فرهنگی و تربیتی مهمی در خود دارد. در واقع زمانی که سعی بر حمایت و حفظ موسیقی داریم، در عین حال از زبان خود، آیین‌های محلی، هویتمان و از فرهنگ شفاهی محل زندگی خود دفاع می‌کنیم.

رواج موسیقی‌های سطحی به نمایندگی از یک منطقه، مثل بمبی موسیقی اصیل منطقه را تخریب می‌کند و حتی‌ می‌تواند منجر به رواج قارچ‌گونه چنین آثاری میان نوجوانان شود.

دانلود آهنگ گنگستر شهر آمل، تیشه ای بر ریشه موسیقی مازندران

گنگستر شهر آمل که توسط یک خواننده جوان و البته نوظهور به صورت غیر مجاز یا به اصطلاح زیرزمینی منتشر شده است، ‌ به تازگی در فضای مجازی ترند شده و حالا تبدیل به اجرای یک چالش جدید در فضای مجازی شده است.

سروییس گوگل ترند، نشان می‌دهد که خود مازندرانی‌ها به شدت از این قطعه پاپِ کم‌مایه استقبال کرده‌اند و به ترند شدن بیشترش کمک می‌کند. آهنگی که این روزها به نمایندگی از موسیقی مازندران دست به دست می‌شود، حال جوان عاشقی را توصیف می‌کند و خواننده خطاب به معشوقه‌اش می‌گوید: «اگه می یار نووشی خل وومهمن اراذل وومه گنگستر شهر آمل وومه!! عرق سگی خرمه مست الکل وومهسیو مستی و بی‌تعادل وومه دلی قاتل وومه زیبای من تویی دلخواه من!! مجازات شلاقی وومه تیسه یاغی وومه... پرونده دار اخلاقی وومه تی غم و غصه هم اتاقی وومه!! من جلبی بی‌ابلاغی وومه تیسه یاغی وومه…» و این تمام محتوای یک موسیقی است! خواننده این آهنگ به گواه شبکه‌های اجتماعی، ‌ اجراکننده مراسم‌های عروسی است که حالا در هایلایت صفحه‌اش نوشته است، به دلیل استقبال همشهریانش تا عید نوروز وقت خالی برای اجرای برنامه ندارد. اینکه چرا مازندرانی این آهنگ را دوست دارند، ‌ پرسشی بی پاسخ است اما آنچه مهم است، موسیقی مازندران بخش بزرگی از هویت فرهنگی آن را در بر می‌گیرد؛ لطفا به گانگسترها بیش از این اجازه ندهید که نماینده موسیقی مازندران باشند.

متن آهنگ گنگستر شهر آمل مجید احمدی

زیبای من تویی دلخواه من♬♫
اگه می یار نووشی خل وومه
من ارازل وومه گنگستر شهر آمل وومه♬♫
عرق سگی خرمه مست الکل وومه
سیو مستی و بی تعادل وومه♬♫

دلی قاتل وومه زیبای من تویی دلخواه من♬♫
مجازات شلاقی وومه تیسه یاغی وومه
پرونده دار اخلاقی وومه تی غم و غصه هم اتاقی وومه♬♫
من جلبی بی ابلاغی وومه تیسه یاغی وومه
زیبای من تویی دلخواه من♬♫
اگه عشق اسارته بل من تنه اسیر بووشم
تره چیه مره کار نار خوامه با ته پیر بووشم♬♫

───┤ ♩♬♫♪♭ ├───

گنگستر شهر امل بومه مجید احمدی

منبع:ایسنا

460279

نظرات شما ( 13 نظر )

اسما |
شنبه 29 بهمن 140107:52
اگر آگاه بشین که نوجوانان یا جوانانی، با تاثیر از این آهنگ مرتکب جنایاتی شدن و خودشون و خانواده شون و خانواده هایی رو با مشکل روبرو کردن، باز هم از این خواننده و آهنگش دفاع می کنین؟
ناشناس |
شنبه 29 بهمن 140106:30
بر عکس این قطعه ثبت جهانی شد، دیگه نمیشه کاری کرد.
آشنا 1 |
شنبه 29 بهمن 140106:15
من از اول یاغی وومه من گانگستر تمام دنیا وومه من هیچی ندار وومه میدانی من اصلن همه چیز وومه من خانم معلم وومه
,احمد |
پنج شنبه 13 بهمن 140122:27
نهایت هر آهنگی اینه که مردم طرفدارش باشن ..خوب این آهنگ هست ناراحتی نداره ..ذائقه مردم عوض شده
Dia |
پنج شنبه 13 بهمن 140122:15
درباره مجید احمدی کمتر حرف بزنید ما دوست داریم دوست ندارید گوش ندید
۸د۸ |
پنج شنبه 13 بهمن 140122:09
می دونی چرا چون ما مازندرانیا یک پاگنگستریم خوشتون نمی یاد گوش ندید
رستم زاده |
پنج شنبه 13 بهمن 140115:51
وقتی مدیریت فرهنگ عمومی به دست کسانی باشد که بر اساس آرزوها و توهمات به برنامه ریزی و تخصیص منابع مشغول باشند و نه بر اساس واقعیات و تحولات ارزشی و هنجاری، قطعا بیش از این غافلگیر خواهند شد. وقتی اراده های سیاست زده بر فرهنگ و هنر استیلا یابند مفاخری مانند شجریان ، عزلت نشین و افرادی از جنس تتلو یکه تاز این میدان خواهند شد!
کیوان راد |
پنج شنبه 13 بهمن 140111:46
اتفاقا موسیقی فولکلوری که با یه آهنگ گنگستر آمل خراب و ویران میشه، همون بهتر که نباشه! طرف یه چیزی خونده، خیلیا دوستش دارن. اینهمه مقاله و تخریب واسه چیه؟
حمید |
پنج شنبه 13 بهمن 140100:16
اخه ب شما چه ربطی داره اتفاقا بهترین اهنگ سال مازندران شناخته شد دم مجید احمدی گرم پرچم مازندران بورده بالا
د۸۸ |
پنج شنبه 13 بهمن 140122:10
دمت گرم
آملیم |
چهارشنبه 12 بهمن 140118:46
مجید احمدی دمت گرم ،بیشتر از این اهنگا بده
Arash |
چهارشنبه 12 بهمن 140100:48
برادر و دوست عزیز. عامه مردم دنبال علم موسیقی نیستند. بلکه دنبال قطعاتی هستند که برای لحظاتی اونها رو تخلیه کنه. هر چیز به جای خود. سلیقه خود را به عموم جامعه تعمیم ندهیم.
محمدرضا اخباریون |
سه شنبه 11 بهمن 140109:41
درود و هنگام به شادی آنچه از دل برآید بر دل نشیند ، وقتی از عمق جانش مجید احمدی می خواند که زیبای من تویی دلخواه من و عشق را فریاد می زند واژه ها رنگ می بازند ، باور دارم این آهنگ و ترانه روحانی و تلنگری بر احساسات مردم بوده که مدتهاست رنگ عشق و غزل و احساس را ندیده اند ؛ دست مریزاد