مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد:

آغاز عملیات بازگشایی گردنه «تته»/20 کیلومتر برفروبی در پربرف ترین گردنه کردستان

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بازگشایی گردنه «تته» توسط نیروها و ادوات اداره کل راهداری استان کردستان آغاز شده است و تلاش ما این است که تا یک هفته آینده این مسیر کاملا بازگشایی گردد.

تصویر آغاز عملیات بازگشایی گردنه «تته»/20 کیلومتر برفروبی در پربرف ترین گردنه کردستان

محمدراشد مدرس‌گرجی؛ مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: یکی از مشکلات هر ساله ما در فصل زمستان مسدود شدن گردنه «تته» بین شهرستان های سروآباد و پاوه می باشد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال هم بارش های متداوم برف در این گردنه باعث مسدود شدن آن شده و عملا ارتباط بین سروآباد و پاوه قطع شده است.

مدرس گرجی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از چند روز گذشته کار بازگشایی این گردنه توسط نیروها و ادوات اداره کل راهداری استان کردستان آغاز شده است و تلاش ما این است که تا یک هفته آینده این مسیر کاملا بازگشایی گردد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان بیان داشت: انسداد این گردنه باعث شده است که رانندگان و وسایل نقلیه مسیر جایگزین دیگری را انتخاب کنند که این امر هم باعث افزایش مسافت و... برای هم استانی ها می گردد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه از آذرماه سالجاری این گردنه همچنان به علت بارش سنگین برف مسدود می باشد، اظهار داشت: گردنه «تته» 20 کیلومتر مسافت دارد که 15 کیلومتر آن جزو حوزه استحفاظی کرمانشاه می باشد و تنها 5 کیلومتر آن جزو شهرستان سروآباد است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان تشریح کرد: یکی از مسایلی که همواره استان کردستان در فصول زمستان با آن روبروست انسداد برخی از گردنه ها همانند گردنه «تته» می باشد و همین امر باعث می شود که در این زمان امکانات انسانی و تجهیزاتی زیادی صرف برفروبی و... گردد.

شفیعی ـ استان کردستان

245846

مطالب مرتبط