در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مطرح شد؛

۱۳۰۸ پنل خورشیدی برای تأمین برق عشایر لرستان اختصاص داده خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از توزیع هزار و ۳۰۸ پنل خورشیدی برای تأمین برق عشایر این استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از مجموع هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تا کنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان شده است، اظهار داشت: روند توزیع پنل‌های خورشیدی تا تأمین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر استان ادامه دارد.
تصویر ۱۳۰۸ پنل خورشیدی برای تأمین برق عشایر لرستان اختصاص داده خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان لرستان، فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان امروز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: به منظور کمک و رفاه حال عشایر استان تا پایان سال جاری تعداد هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ وات در بین عشایر استان پخش خواهد شد.

وی افزود: عشایر همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از برق را دارند لذا با توجه به اینکه عشایر کوچ‌رو به دلیل ویژگی ییلاقی و قشلاقی کمتر از نعمت برق برخوردارند و از طرفی برق‌سانی به محل اتراق شامل هزینه‌های بسیار زیادی است یکی از بهترین راه‌های تأمین برق این عزیزان استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه از مجموع هزار و ۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تا کنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان شده است، اظهار داشت: روند توزیع پنل‌های خورشیدی تا تأمین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر استان ادامه دارد.

مهدی حیدری زاد معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع لرستان نیز در سخنانی در این خصوص گفت: در زمان تحویل این پنل‌ها آموزش‌های اولیه برای نصب و حفاظت از آن‌ها به عشایر داده شده است که بتوانند از این پنل‌ها استفاده بهتری کنند.

وی با اشاره به این‌که تنها ۱۰ درصد از هزینه این پنل‌ها توسط عشایر پرداخت می‌شود تصریح کرد: از مزایای این پنل‌ها می‌توان به وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان اشاره کرد که باعث می‌شود مصرف‌کننده به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع لرستان در پایان گفت: این پنل‌ها قابلیت روشن کردن ۲۰ لامپ پنج وات را به صورت همزمان، شارژ چراغ قوه، شارژ گوشی تلفن همراه، روشن کردن تلویزیون و رادیو را دارند.

منبع: مهر

366690