استاندار تهران تاکید کرد؛

اهمیت نقش اصناف در اقتصاد ملی

علیرضا فخاری استاندار تهران بر اهمیت نقش اصناف در اقتصاد ملی تاکید کرد.
تصویر اهمیت نقش اصناف در اقتصاد ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، استاندار تهران بر لزوم توجه به فرآیندسازی، تنظیم مقررات، ارائه تسهیلات و یا پشتیبانی ها در دستورکار اتاق اصناف تاکید کرد.

اجلاس ماهیانه اتاق اصناف تهران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا فخاری استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در این جلسه ضمن تقدیر از نقش بی بدیل اصناف در اقتصاد کشور اظهار داشت: در خدمت کسانی هستیم که فلسفه حضورشان در بازار و هدایت منابع اقتصادی کشور به مثابه جهاد بزرگ تلقی می شود و امروزه به واسطه تلاطم های اقتصادی، تعادل در جریان بازار از طریق صنوف مختلف محقق می شود که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: حضور بازار و اصناف به عنوان رکن اصلی اعتمادساز در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور سابقه تاریخی دارد و اتکای بزرگان به بازار همواره نقطه قوتی در مسیر اعتلای کشور بوده و هست.

استاندار تهران عنوان کرد: صنوف از داخل ظرفیت های بزرگ اقتصادی به گردش درآمده و امروز در سبد اقتصادی بزرگ ترین قدرتی است که بعد از نفت، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و نقش بی بدیلی در اقتصاد ملی ایفا می کند.

فخاری سپس گفت: بی توجهی به این جریان سیاسی و اجتماعی که در حد خود دارای قدرتی برای متعادل سازی سهم عرضه و تقاضا در کشور است، ضرر جبران ناپذیری است، از اینرو اعتماد متقابل مردم و بازار و نقش دولت در تعادل بخشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز جریان بازار به سمت سوداگری غیرموجه پیش می رود، نشان از ضعف در حوزه هایی همچون فرآیندسازی، تنظیم مقررات، ارائه تسهیلات و یا پشتیبانی ها دارد که این موارد باید در دستورکار اتاق اصناف قرار گیرد.

استاندار با اشاره به لزوم توجه به نقش و سهم اصناف در سبد اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: جریان صنوف به واسطه نوع اعتقاد، رفتار، انسجام و همبستگی راه را بر نفوذ دشمن می‌بندد و بزرگ‌ترین خدمت صنوف به مردم در این زمینه مشهود است.

فخاری در ادامه تاکید کرد: استانداری نقش هماهنگی در بخش های مختلف دولت و مجلس را دارد و تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع و ارائه تسهیلات لازم به سرعت گرفتن تولید کمک کنیم.

منبع:ایرنا

458656