علاج کار اقتصاد تحقق اقتصاد مقاومتی است

فضای اقتصاد بر دو بخش استوار است اول صنعت و دوم تولید که که هریک از این دو می توانند برای یک کشور ثروت آفرین باشند،

تصویر علاج کار اقتصاد تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش سایت خبری پرسون،هادی یوسفیان فعال عرصه صنعت، تولید و کارآفرینی در یادداشتی اختصاصی برای مخاطبان پرسون نوشت: در دهه های اخیر علی رغم تاکیدات و منویات رهبر انقلاب در راستای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی کشور ما نه در بخش صنعت و نه در بخش تولید اقدامات درستی انجام نشده است و سالیان سال است که با بحران در اقتصاد مواجه هستیم و در هر بازه زمانی شاهد حباب های مختلفی می باشیم یک روز حباب سکه و طلا و روز دیگر حباب دلار و حباب مسکن و... و این امر باعث شده که سرمایه مردم به جای این که در صنعت و تولید فعال باشد در دلالی فعال گردیده است.

ورود سرمایه در چرخه دلالی موجب می شود بازارهای مولد تضعیف شوند، شکل دهیر و جهت گیری زیرساخت ها متوقف شده و این رو کندشدن سرعت توسعه و عمران و آبادانی به ارمغان آید،کندشدن سرعت توسعه و عمران و آبادانی باعث کاهش سطح اشتعال و کاهش سطح ثروت مولد خواهد شد.

اوضاع معیشت آحاد مردم نتیجه تصمیم هایی هست که در عرصه اقتصاد و سیاست های کلان اقتصادی در سال های اخیر گرفته شده است.

قیمت گذاری دستوری در سال های اخیر بقایای واحدهای صنعتی و تولیدی را به زیاندهی سوق داده و آسیب هایی به بنیه اقتصادی این شرکت ها رسانده و در مقاطعی این شرایط سطح تولید کاهش داده است.

از پیامد های کاهش سطح تولید می توان به رشد سرعت تورم نرخ محصولات اشاره کرد که عینا بر معیشت و سطح رفاه جامعه موثر است .

در این میان تاثیر تحریم های ناعادلانه کشور های غربی بر جمهوری اسلامی ایران را هم نمی توان نادیده گرفت.

موارد فوق به همراه ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت و عدم برنامه مدون و اثر بخش برای بهبود کسب و کار وقتی با تحریم ها مواجه شوند ضربه ای مهلک بر بدنه متزلزل اقتصاد و صنعت و تولید وارد می شود و اصطلاحا فعالیت اقتصادی ما را وارد مرحله ناک دون می کند که آن زمان زمانی است که برای اقتصاد کد 99 اعلام می شود و معمولا یا از صندوق توسعه ملی و یا خزانه و یا ... پول به صورت قرضی وارد چرخه اقتصاد میشود تا همچنان بوانیم روی پا بایستیم.

امروز که 45 سال از وقوع انقلاب اسلامی گذشته در چنین وضعیتی هسیم و چاره کار تحقق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی به تعبیر مقام معظم رهبری معنایش این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند؛ هم آسیب‌‌پذیری‌اش کاهش پیدا کند؛ یعنی وضع اقتصادی کشور و نظام اقتصادی جوری باشد که در مقابل ترفندهای دشمنان که همیشگی و به شکلهای مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند.

چشم انداز پیش روی کشور چشم انداز روشنی است درصورتی که به اقتصاد مقاومتی که با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی است با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا عمل گردد.

منبع: پرسون

559006