ضرورت برخورد جدی با افراد پرخطر در اقتصاد

دبیر شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور اعلام کرد: باید با افراد پرخطر در حوزه اقتصادی برخورد شود.

تصویر ضرورت برخورد جدی با افراد پرخطر در اقتصاد

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی خانی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس ۲۰۲۳) اظهار کرد: روح قوانین مبارزه با پولشویی و تروریسم چند بخش را مورد توجه قرار داده است. یکی از آن‌ها این است که اقتصاد پنهان را مورد شناسایی قرار می‌دهد و اگر از شفاف سازی در اقتصاد حمایت صورت بگیرد.

وی افزود: کشور ما با وجود تحریم‌های ظالمانه اقدامات گسترده‌ای در حوزه شفاف سازی و رقابت پذیری سالم در اقتصاد انجام شده که لازم است این اقدامات مستندسازی شود و بتوانیم منافع کشور را در خارج از مرزها دنبال کنیم.

خانی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار ادامه داد: ظرفیت برخورد با افراد پرخطر در حوزه اقتصاد و در قانون تکلیف داریم که این افراد را شناسایی کرده و مانع این شویم که رفتارهای آن‌ها، اقتصاد شناسنامه‌دار در کشور را با ریسک و مخاطره مواجه کند.

دبیر شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم کشوردر این میان معیارهای کشف و شناسایی افراد پرخطر و رفتارهای آن‌ها اعلام شده است.

منبع: ایسنا

547277