بچه ها کتاب «سبزترین نذر» را بخوانند

کتاب «سبزترین نذر» نوشته ظریف کریمی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.
تصویر بچه ها کتاب «سبزترین نذر» را بخوانند

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «سبزترین نذر» نوشته ظریف کریمی به تازگی با تصویرگری نیره سادات مهری توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

اتفاقات داستان این‌کتاب از نظر بازه زمانی در حوالی نیمه شعبان است و نویسنده با گذر از مسیر دوستی، اتفاقات داستان را شکل می‌دهد که امیرمهدی و محمد دو سر آنند. این دو پسربچه می‌خواهند کاری برای امام زمان در روز ولادتش انجام دهند اما تکاپوهایشان به جایی نمی‌رسد. نه کنار جعبه میوه توی مسجد کسی به آنها کار می‌دهد نه وقتی کنار محراب نماز، ایستاده‌اند منتظر. پس دست به کار می‌شوند و رؤیای نیمه شعبان تازه‌ای برای خود می‌بافند؛ رویایی که کتاب، می‌کوشد در خلال رسیدن به آن مفاهیم بیشتری به مخاطبش بیاموزد از جمله مشورت گرفتن، یاری کردن، به فکر همنوع بودن.

همه آدم‌ها حتی وقتی خیلی بزرگ شده‌اند دلشان می‌خواهد قصه بشنوند. این قصه‌ها اگر پیوندی با واقعیت‌های زمانمان هم داشته باشد بیشتر به ذائقه مخاطب خوش می‌آید.

«سبزترین نذر» با قصه‌ای شیرین، به بچه‌های ما نشان می‌دهد که دوست داشتن امام زمانشان چه برکت هایی دارد. این علاقه به شکلی توصیف شده که مخاطب هم دلش می‌خواهد جای امیرمهدی و محمد باشد. روز نیمه شعبان بدو بدو کند برای ولادت آقایش و آخر سر عیدی اش را از دست خود امام بگیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«پسرها توی اتاق محمد، کمی با هم درباره بازی‌هایی که بلد بودند حرف زدند و کمی هم کتاب خواندند اما هردو دلشان پیش مراسم جشنی بود که مسجد می‌خواست برگزار کند. از پنجره اتاق محمد، دیدند که چند مرد از مسجد بیرون آمدند و تمام کوچه را چراغانی کردند و ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی کشیدند.»

این کتاب برای رده سنی دبستان و نوجوان با ۲۸ صفحه رنگی و قیمت ۵۵ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

547577