تنش ایران و اسرائیل وارد مرحله سوم می شود

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه اسرائیل چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.
تصویر تنش ایران و اسرائیل وارد مرحله سوم می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، چالش و درگیری ایران و اسرائیل وارد فاز جدیدی شده است. با افزایش فعالیت و پیشرفت هسته ای ایران، اسرائیل نیز فعالیت های خرابکارانه خود را افزایش داده است. تا چند ماه قبل، مقامات رژیم صهیونیستی امیدوار به همراهی غرب و آمریکا بودند اما با شکست مذاکرات هسته ای و بن بست برجام، همانطور که پایگاه هاآرتص نوشته، اسرائیل خود را تنها می بیند و به همین دلیل، بیش از هر زمانی به دنبال این است که با فعالیت های خرابکارانه خودش مانع از تداوم فعالیت هسته ای ایران شود.

سه مرحله از عملیات خرابکارانه اسرائیل

به نظر می رسد فعالیت های خرابکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران حداقل سه مرحله را از سر گذرانده اند. این سه مرحله بدین شرح هستند:

- فعالیت خرابکارانه برون مرزی علیه ایران ( به خصوص در سوریه و عراق)

-فعالیت خرابکارانه درون مرزی مربوط به سایت ها و فعالیت های هسته ای (مانند اقدام خرابکارانه در نطنز)

- فعالیت خرابکارانه درون مرزی همه جانبه و ‌نه‌ لزوما مرتبط به فعالیت هسته ای (یا به قول هاآرتص، سیاست بیایید به هم بریزیم).

با ورود رژیم صهیونیستی از فاز دوم به سوم و ترور دانشمندان هواوفضا، فعالیت سایبری علیه برخی نهادهای غیرنظامی و ترور نیروهای غیرمرتبط به فعالیت های هسته ای ایران، حالا منطقه وارد تنش و ترسی بی‌سابقه شده است. این ترس از آن رو است که اسرائیل گمان دارد ایران به زودی به فعالیت های خرابکارانه پاسخ می دهد اما دقیقا نمی داند که این پاسخ چگونه و از چه سمتی وارد خواهد شد.

سردرگمی اسرائیل در پیش بینی پاسخ ایران

ترس و نگرانی فوق الذکر در گزارش پایگاه تایمز اسرائیل نیز مشخص و عیان است. نویسنده گزارش این پایگاه بر اساس اظهارات اخیر خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید دارد که احتمالا پاسخ ایران به فعالیت‌های خرابکارانه اخیر اسرائیل نیز درون مرزی باشد و نه برون مرزی، چرا که آنطورکه خطیب زاده گفته ایران در منطقه ثالث به اسرائیل پاسخ نمی دهد و احتمالا پاسخ ایران نیز درون مرزهای فلسطین اشغالی خواهد بود‌.

این در حالی است که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نگران مناطق خارجی که محل فعالیت مشترک ایران و اسرائیل است، هستند. ترکیه جدی ترین نگرانی اسرائیل است. رژیم صهیونیستی از همه اسرائیلی های ترکیه خواسته است هر چه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند. نگرانی اسرائیل به این دلیل است که فعالیت نیروهای ایرانی در استانبول و سایر شهرهای ترکیه زیاد است و ایران به خوبی می تواند در این منطقه پاسخ فعالیت های خرابکارانه اسرائیل را بدهد. به جز این، بر اساس گزارش پایگاه اورشلیم پست، دو منطقه کردستان عراق و بلندی های جولان نیز از جمله مناطق خارجی هستند که می توانند برای اسرائیل تهدید کننده باشند (اینجا بخوانید).

با این حال، اظهارات اخیر مقامات ایران، پایگاه تایمز اسرائیل را بر آن داشت که برخلاف رسانه های دیگر و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، خطر و تهدید بزرگتر را مربوط به داخل اسرائیل بداند. همانطور که اسرائیل فعالیت خارجی و نیابتی خود را تبدیل به فعالیت داخلی کرده، قاعدتا پاسخ ایران نیز داخلی خواهد بود و از درون اسرائیل به آن ضربه خواهد زد.

فعالیت آشفته نیروهای امنیتی اسرائیل

مساله و ابهام رسانه های اسرائیل درباره پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. هنوز رسانه ها و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند که پاسخ ایران چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.

401453