«ستاره بارون» حاج قاسم را بخوانید

کتاب شعر «ستاره بارون» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

تصویر «ستاره بارون» حاج قاسم را بخوانید

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب شعر «ستاره بارون» سروده‌های ناهید حسن‌پور با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی برای کودکان توسط انتشارات دارخوین منتشر و راهی بازار نشر شده است.

حسن پور درباره این کتاب گفت: «ستاره بارون» از زمان کودکی تا لحظه شهادت حاج قاسم را در چند موقعیت به صورت شعر برای کودکان روایت کرده است.

وی افزود: بخش کودکی، نوجوانی و جوانی، شروع جنگ و بعد از زمان جنگ، حضور داعش و نبرد با آنها، معرفی حاج قاسم و ویژگی‌های شخصیت شهید، ماجرای آن شب سرد زمستانی و لحظه شهادت حاج قاسم که در واقع هدف اصلی این کتاب با توجه به نام ستاره بارون بوده است مورد اشاره اشعار است.

این نویسنده درباره اسم کتاب عنوان کرد: «ستاره‌ها» با توجه به صحبت رهبری است که می‌فرمایند «با این ستاره‌ها راه را می‌شود یافت» و هم چنین صحبت ویژه‌ای که بعد از شهادت حاج قاسم فرمودند روح ستارگان حاج قاسم رودر آغوش گرفت. حاج قاسم رو همراهی می‌کنند و حاج قاسم یکی از یاران امام زمان معرفی می‌شود، به دلیل صلح‌طلبی و ویژگی‌هایی که از حاج قاسم در کتاب گفته شده است.

حسن‌پور به مراحل تدوین و صفحه آرایی و طراحی کتاب اشاره کرد و ادامه داد: تاکید داشتیم نام‌کتاب با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باشد. با توجه به شخصیت چند بعدی و شناخته شده و محبوب حاج قاسم چند موقعیت را در نظر گرفتم. قبل از جنگ و بعد از جنگ. هم نقش نظامی سردار و هم ویژگی‌های غیر نظامی ایشان و در نهایت سعی کردم چه در شعر و چه در طراحی تعریف جدیدی از شهادت و حتی جنگ را داشته باشم و توانستیم روایتی از شهادتی بدون درد، بدون اثری از درد و خون در تصویر و حتی در فریم مخصوص شب سیزدهم دی ماه حاج قاسم با چهره‌ای بشاش برای مخاطب نشان بدهیم.

این نویسنده و شاعر اضافه کرد: دو صفحه آخر کتاب که طراحی ساده است برای رنگ آمیزی. تلاش کردیم به جهت جذاب‌تر شدن و دلنشین‌تر شدن کتاب و مهم‌تر اینکه هدف و رسالت راه حاج قاسم بعد از شهادت را در صفحه آخر نشان دهیم.

وی افزود: به ذهنم رسید تکمیل کننده راه حاج قاسم نابودی اسراییل و آزادی مسجد الاقصی است، که با به تصویر کشیدن کبوترها با نماد صلح جهانی به این موقعیت برسیم. در واقع در فریم ۱۰ که با نشان دادن دست امام زمان و گل‌های نرگسی که از دست آقا به دست حاج قاسم می‌رسد شعر به پایان می‌رسد اما با طراحی بعد باید این موضوع در ذهن کودک و پدر و مادرش تداعی شود که راه حاج قاسم ادامه دارد. و اینکه رنگ آمیزی باید بشود در واقع تلاش کودک را می‌طلبد که در دنیای حقیقی هم همین طور هست باید برای آزادی مسجد الاقصی تلاش کنیم و بی هدف و بدون تلاش منتظر نباشیم.

حسن‌پور گفت: در نهایت فریم ۱۲ کودکانی شاد را نشان می‌دهد که تصویر حاج قاسم در دست یکی از آنها و پرچم ایران در دست کودک دیگر هست. که این خوب گویا و کامل هست و نشان می‌دهد که در آینده هم حتی بعد از آزادی مسجد الاقصی ایران جاویدان هست و حاج قاسم محبوب‌تر خواهد شد. برای طراحی جلد و تمام تصاویر و موقعیت‌ها و المان‌های به کار گرفته شده هدف در نظر گرفتیم و سعی کردیم حاج قاسم رو با تمام ویژگی‌هایی که داشتند و در راس همه سجایای اخلاقی مهربان بودنشون معرفی کنیم.

منبع: مهر

389508