«ماتریس ذهن» به بازار رسید

«ماتریس ذهن» روانه بازار کتاب شد.

تصویر «ماتریس ذهن» به بازار رسید

به گزارش سایت خبری پرسون،کتاب «ماتریس ذهن» روابط موضوعی و گفتگوی روانکاوانه اثر تامس آگدن و ترجمه علیرضا طهماسب و مجتبی جعفری به همت نشر نو با قیمت ۹۰.۰۰۰ تومان روانه بازار شده است.

تامس آگدن، روان‌کاو و جستارنویس و رمان‌نویس امریکایی از چهره‌های تابناک و تراز اول رویکرد «روابط موضوعی» است. تبار مفهوم روابط موضوعی مانند تمام مفاهیم اصلی روان‌کاوی به فروید بازمی‌گردد. نظریه‌ی روابط موضوعی گستره‌ای است از نظریه و درمان که از روان‌کاوان کلاینی گرفته تا روان‌کاوان مستقل، هر یک به نوبه‌ خود به آن پرداخته‌اند. در کل می‌توان مؤلفه‌های اصلی آن را در سه بخش خلاصه کرد: نخست، سپهر شخصی یا وجوه روانی آدم‌ها از «رابطه» ساخته می‌شود و در بستر ماتریسی از ارتباط تحول و تکامل می‌یابد. دوم اینکه نیاز به ارتباط حیاتی است و چیزی جای آن را نمی‌گیرد. و سرانجام آنکه، نظریه‌های روابط موضوعی با نظریه‌های بین شخصی یکی نیستند.

این کتاب یکی از متون مهم در زمینه‌ روابط موضوعی است و نیز کتابی جذاب و بدیع که هم تحلیلگران و هم خوانندگانِ غیر متخصص می‌توانند از آن بهره‌ی لازم ببرند.

این کتاب کوششی است از جنس تاویل، دیدگاه‌های گوناگون روانکاوی به زبان‌های گوناگون می‌مانند. به رغم همپوشی گسترده محتوای معنایی متون در زبان‌های گوناگون، هر زبان معنیی را می‌آفریند که نمی‌توان آن را در زبان‌های ملفوظ و مکتوب دیگر خلق کرد. تاویل‌گر صرفا حامل منفعل اطلاعات از کسی به دیگری نیست، بلکه پاسدار و آفریننده فعال معنا و نیز بازیابنده معانی بیگانه با آدمی است. چنین است که شخص تاویلگر حافظ غنا و پیچیدگی گفتمان انسانی است.

منبع: ایلنا

388495