59 کتابخانه آستان قدس رضوی در شهر مشهد افتتاح شد

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه 59 کتابخانه اعلام کرد که وظیفه مسئولین در رده‌های مختلف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
تصویر 59 کتابخانه آستان قدس رضوی در شهر مشهد افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی پنجشنبه 21 بهمن ماه در مراسم افتتاحیه این کتابخانه که با حضور جمعی از مدیران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، امام جماعت و هیئت امنای مسجد پنج تن برگزار شد، وظیفه مسئولین در رده‌های مختلف را تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی و روشنگری خواند و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب نیز تبیین و روشنگری را مهم‌ترین عرصه جهاد می‌دانند.

حسینی اظهار داشت که گسترش فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی بعد از انقلاب اشاره کرد و توسعه کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی از 5 کتابخانه قبل از انقلاب به 59 کتابخانه بعد از انقلاب را یکی از این دستاوردها برشمرد.

وی همچنین تاکیدکردکه‌کتابخانه‌ها را قرارگاه‌های جهاد تبیین دانست و نسبت به توسعه کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با هدف روشنگری و بصیرت افزایی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیرآبادی امام جماعت مسجد پنجتن در این مراسم اعلام کرد که تغییر در اندیشه و فرهنگ را عاملی مهم در تحولات جوامع بشری برشمرد و افزود: تغییر فرهنگ در میان مردم ایران منجربه تغییر حکومت و در نهایت تشکیل نظام اسلامی شد.

وی در ادامه گفت که کتابخانه‌ها را مراکز تثبیت فرهنگ دینی مردم ذکر کرد و تشکیل این مراکز در سطح شهر را اقدامی شایسته در رشد و توسعه فرهنگی و علمی دانست.

رضا رشید پور رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نیز در این مراسم، به ارائه توضیحاتی پیرامون این کتابخانه پرداخت و گفت: کتابخانه مسجد پنجتن با بیش از 6 هزار نسخه کتاب چاپی با موضوعات مختلف، در فضایی بالغ بر 150 متر مربع راه اندازی شده است که با ظرفیت مطالعه برای 70 نفر خدمات خود را از ساعت 7 تا 13:30 به بانوان ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت که از افزایش ساعات ارائه خدمات در این کتابخانه به مراجعین و همچنین راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.

383834