پایان زمستان رمزارزها نزدیک است

در این روزها بازار رمز ارزها در وضعیت پر تلاطمی قرار دارد ولی شماری از تحلیل گران از پایان زمستان این بازار در ماه‌های آتی خبر می‌دهند و روزهای بهتری را برای این بازار پیش بینی می‌کنند.

تصویر پایان زمستان رمزارزها نزدیک است

به گزارش سایت خبری پرسون، در روز یازدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ ارزش بیت کوین در بازار جهانی با افزایش همراه بود. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک ارزش هر بیت کوین در این روز به ۳۸ هزار و ۶۰۷ دلار رسید و ارزش هر اتریوم با افزایش بالغ بر ۳ درصدی به ۲۶۷۰ دلار رسید.

اما در مورد این تغییر قیمت دیدگاه های مختلفی ارایه شده است. از یک طرف دولت مرکزی امریکا و مقامات ایالت نیویورک در تلاش هستند تا نظارت بر بازار را افزایش دهند و عملکرد بازار را کنترل کنند و از طرف دیگر سناتورهای ایالت اریزونا در مورد قانونی شدن فعالیت در بازار رمزارزها در این ایالت و افزایش سطح آزادی در فعالیت در این حوزه خبر می دهند. همین خبرها باعث شده است تا قیمت رمز ارزها در روزهای اخیر در مسیر افزایش قرار بگیرد هرچند که این افزایش با سرعت بسیار پایین انجام می شود و هنوز مقاومت زیادی برای رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار وجود دارد.

گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک به قیمت رمز ارزهای دیگر هم اشاره کرده است. بر مبنای این گزارش قیمت هر رمز ارز XRP برابر با ۶۲ سنت بود و سولانا با قیمت ۹۵ سنت در بازار مبادله شد و هر دو رشد حدود دو درصدی را در ارزش خود نسبت به سال قبل شاهد بودند.

اغلب تحلیل گران از وضعیت کنونی بازار رمز ارزها به عنوان زمستان بازار رمز ارزها نام برده اند و بسیاری معتقدند این زمستان به زودی پایان خواهد یافت. آنها آغاز روند افزایشی در قیمت بیت کوین را امری اجتناب ناپذیر می دانند و انتظار دارند مقاومت دولتها در مقابل این دنیای دیجیتال نتواند تاثیر معناداری در روند کلی تحولات این بازار داشته باشد و تنها می تواند در سیر رشد در این بازار وقفه های کوتاه مدت ایجاد کند.

اما دلیل خود برای این پیش بینی را حضور پررنگ کسب و کارها و موسسات سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها می دانند. طبق گزارش اخیر این موسسه، ارزش بازار رمز ارزها در سالهای اخیر رشد کرد و باعث شد تا تعداد زیادی از موسسات سرمایه گذاری برای فعالیت در این بازار وارد عمل شوند. حضور پر رنگ موسسات سرمایه گذاری باعث شد تا ساختار بازار رمز ارزها تغییر کند و بستری برای رشد ارزش در این بازار فراهم شود.

نکته دیگر در مورد قانون گذاری در بازار رمز ارزها است. کوین دسک بر این باور است قانون گذاری در این بازار به نفع فعالان بازار است و سبب می شود تا ارزش رمز ارزها با سرعت رشد کند. کوین دسک در این مورد نوشت: «وقتی سخن از قانون گذاری در بازار رمز ارزها می آید، بسیاری از فعالان بازار نگران می شوند و خبرهای منفی باعث افت ارزش رمز ارزها می شود. ولی باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشت. قانون گذاری یعنی تلاش برای پذیرفتن یک صنعت جدید در اقتصاد و تبدیل کردن ان به بخشی ثابت از اقتصاد کشور. بنابراین قانون گذاری برای بازار رمز ارزها یک عامل بسیار مهم و مثبت است و می تواند باعث شود ارزش رمز ارزها در وضعیت با ثبات تری قرار بگیرد. با قانون گذاری در این حوزه، سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری وارد این عرصه می شوند و قطعا بستر برای افزایش ارزش رمز ارزها فراهم می شود.»

به نظر می‌رسد در ماه‌های اولیه سال جاری باید منتظر تحولات بزرگی در بازار رمز ارزها باشیم. تحولاتی که باعث میشود این بازار به بخشی جدا نشدنی از اقتصاد تبدیل شود و ارزش رمز ارزها با سرعت رشد کند. به همین دلیل است که از انتظار برای پایان زمستان رمز ارزها صحبت می‌شود. انتظاری که به زودی پایان خواهد یافت.

منبع: بازار

382483