بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا گفت: در حال حاضر ۸۸۰ کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی با اعلام نرخ آجیل و خشکبار در آستانه نوروز امسال گفت: این اقلام در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش قیمت زیادی نداشته و بازار آن نیز تقریبا راکد بوده است.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک اعلام کرد: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان نوسانی نخواهد داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران گفت: برای آجیل شب عید نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام کرد زیرا بر اساس اختلاط مغزهای مختلف و کیفیت، نرخ‌های متفاوتی دارد اما در مقایسه با سال قبل افزایش نداشته‌ایم و حتی نرخ برخی از مغزها کاهش یافته است.
شرکت‌های واردات و صادرات نقش بسیار حیاتی در توسعه اقتصاد کشورها دارند. این شرکت‌ها با تسهیل تجارت بین‌المللی، امکان دسترسی به محصولات موردنیاز را برای کشورها فراهم می‌کنند و از طرف دیگر، با صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی، منابع درآمدزایی ارزی را برای کشورها فراهم می‌آورند.
وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت برای مهار تورم شب عید و ماه رمضان ۱۳ برنامه برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته تا جلوی گرانی ها و سودجویی ها گرفته شود از طرفی هم توزیع کالاهای اساسی دو برابر می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران درباره نرخ مصوب خدمات خشکشویی اعلام کرد: ۷ قلم کالای ما (کت، شلوار، کت‌وشلوار، مانتوی ساده، بلوز معمولی، پیراهن مردانه و دامن ساده) شامل قیمت‌گذاری است که آن هم درجه‌بندی دارد.

رییس شورای تامین دام با اشاره به حجم بالای واردات گوشت منجمد و گرم به کشور، گفت: برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نه‌تنها کمبودی نداریم، بلکه انتظار کاهش قیمت نیز وجود دارد.
با اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، متقاضیان خرید سکه های حراجی می‌توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت کنند.
در حال حاضر بسیار شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند از جمله سامسونگ به دلیل حفاظت از محیط زیست اقدام به حذف شارژر خود کردن و محصولات خود را بدون قرار دادن شارژر روانه بازار می نماید.
به ‌عنوان یک بلاگر که سال‌هاست در تهران زندگی می‌کنم، بارها با منظره‌های شهری نامناسبی روبه‌رو شده‌ام که در آن، المان‌های ساختگی و ناهمگون با محیط، آزاردهنده به نظر می‌رسند. درعین‌حال، مکان‌های زیبا و دل‌نشینی هم در شهر وجود دارد که از ترکیب هوشمندانه مصالح ساده و طبیعی به ‌وجود آمده‌اند. امروز می‌خواهم درباره توری گابیون صحبت کنم؛ راه‌حلی که می‌تواند هم‌زمان بر زیبایی و کارایی فضاهای بیرونی بیافزاید.
برنج ایرانی در یک سال اخیر نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است و برخی از هموطنان که پیش از این امکان خرید برنج ایرانی را نداشتند اکنون می‌توانند برنج ایرانی برای سبد خانوار خود تامین کنند.
در مقاله پیشرو، نه تنها به بررسی اهمیت خرید نهال از نهالستان معتبر و راهنمایی در انتخاب نهال مناسب برای هدف شما پرداخته می‌شود، بلکه از یک فرصت استثنایی برای خرید نهال نیز صحبت خواهیم کرد که نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ و دیگر نهال‌های میوه را با تخفیف ۴۰ درصدی به کشاورزان عرضه می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر اعلام مرکز آمار کشتار جمعیت دام دی ماه نسبت به ماه قبل ۹ درصد و نسبت به دی ماه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد تولید وضعیت مناسبی ندارد.
علی حکیم جوادی‌، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است حضور افراد آشنا و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس دوازدهم می‌تواند به رشد و توسعه کشور در این حوزه کمک کند.