از پلاسما جت یا پلکسر چه می دانید؟

پلاسما جت یا پلکسر جدیدترین روش برای مقابله با چین و چروک، از بین رفتن کلاژن و افتادگی پوست است. با افزایش سن، لایه های پوستی نازک می شود، کلاژن کمتری تولید می کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و همه این عوامل باعث افتادگی و چین و چروک پوست می شود.
تصویر از پلاسما جت یا پلکسر چه می دانید؟

یکی از مشکلاتی که افزایش سن ممکن است برای شما ایجاد کند، شل شدن و افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن است. اما بهتر است بدانید که با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های بسیاری برای برطرف کردن آثار پیری و چین و چروک‌های ناشی از آن به وجود آمده است که پلکسر و پلاسما جت یکی از آن‌هاست. این دستگاه‌ها از پلاسما بهره می‌برند و به لایه‌های عمقی بافت نفوذ نمی‌کنند.
البته که این روش نوین، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. افتادگی پوست و چین و چروک ممکت است به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از این دلایل عبارت‌اند از؛ افزایش سن و پیری، جاذبه‌ی زمین، سبک زندگی نامناسب (رفتارهای نامناسبی چون سیگار کشیدن، مصرف کم آب، ورزش نکردن، خوردن مواد غذایی مضر و آسیب رسان، انجام ندادن روتین‌های پوستی، استرس و…)، تروما و ژنتیک.
تنها کاربرد پلکسر و پلاسما جت در رفع افتادگی پوست نیست و در لیفت بینی و لیفت پلک (لیفت چشم) نیز کاربرد دارد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی این روش بدانید، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

منظور از پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت روشی جدید برای جوان‌سازی پوست است که از طریق دستگاه پلاسماجت انجام می‌شود. با استفاده از این روش فرایند آب‌رسانی به پوست سریع‌تر شده و بنابراین پوست جوانی و شادابی خود را دوباره به دست می‌آورد. با استفاده از روش پلاسما جت می‌توان انواع آسیب‌های پوستی شامل چین و چروک ناشی از افزایش سن، افتادگی‌ها، آکنه و جای زخم و بریدگی را از بین برد. علاوه بر این با استفاده از این روش می‌توان افتادگی‌های پلک و چشم‌ها را برطرف کرد و فرم بینی را نیز زیباتر ساخت. این موارد تنها بخشی از کاربردهای روش پلاسما جت است.

زیباسازی پوست با استفاده از پلاسما جت به‌صورت کاملا سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام می‌شود. این روش را می‌توان یکی از روش‌های بدون درد و کم عارضه برای زیباسازی پوست دانست. در این روش نیازی به ایجاد برش در پوست نبوده و کاملا بدون درد است. به همین دلیل پلاسما جت به روشی محبوب و پرکاربرد برای جوان‌سازی پوست تبدیل شده است. روشی که نتایج آن در مدتی کوتاه ظاهر می‌شوند و برای مدتی نسبتا طولانی باقی می‌مانند.

پلاسما جت چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که از نام این روش پیدا است، ماده اصلی آن پلاسما است. ماده‌ای گازی شکل با حرارت بسیار زیاد که خاصیت رسانایی داشته و در برخورد با مواد دیگر به‌سرعت سرد می‌شود. این ماده با استفاده از دستگاه پلاسماجت وارد پوست شده و با تبخیر بخش‌هایی از لایه‌های مختلف پوست باعث لیفت پوست یا رفع چین و چروک‌ها و دیگر مشکلات پوستی می‌شود. در این روش پلاسما در نقاطی بسیار ریز با فاصله‌های کم تابانده می‌شود. بنابراین پس از انجام این عمل معمولا پوست فرد زخم‌های زیر نزدیک به هم دارد. این زخم‌ها یکی دو روز پس از درمان برطرف می‌شوند و جای آن‌ها باقی نخواهد ماند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پلاسما باعث ایجاد سوختگی در پوست شده و جای آن برای همیشه باقی خواهد ماند، اما واقعا این‌طور نیست. اگر نگاهی به نتایج جوان‌سازی پوست با پلاسماجت بیندازید، متوجه خواهید شد که بر روی پوست افرادی که از این روش جوان‌سازی استفاده کرده‌اند، نمی‌توان جای زخم یا سوختگی را مشاهده کرد. به‌علاوه نقاط ریز ایجاد شده بر روی پوست تنها چند روزی پس از عمل وجود دارند و پس از آن به طور کامل برطرف می‌شوند.

اگر شخص از نظر سلامتی مشکلی نداشته باشد و آسیب‌های پوستی او هنوز شدت نگرفته باشند، با یک جلسه درمان پلاسما جت می‌توان مشکلات او را برطرف کرد. اما درصورتی‌که سن فرد بالا باشد، آسیب‌های پوستی نظیر چین و چروک‌ها، جای زخم و آکنه و… شدت گرفته باشند، پوست فرد به هر دلیلی خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد یا بنا بر وضعیت عمومی سلامت فرد پزشک تصمیم به تکرار جلسات بگیرد، ممکن است به بیشتر از یک جلسه درمان نیاز باشد. گاهی نیز ممکن است پزشک برای تثبیت نتایج یا رسیدن به نتایج مطلوب‌تر برای فرد خاصی جلسات بیشتری را تجویز کند.

کاربردهای پلاسما جت

پلاسماجت را می‌توان یکی از پرکاربردترین روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست دانست. روشی که علاوه بر درمان انواع آسیب‌های پوستی نظیر چین و چروک‌ها، آکنه، جای زخم و بریدگی می‌تواند برای رفع افتادگی پلک و اطراف چشم نیز استفاده شود. علاوه بر این می‌توان برای لیفت بینی و اصلاح حالت آن از روش پلاسما جت استفاده کرد. این موضوع برای کسانی که از جراحی می‌ترسند یا نمی‌توانند هزینه زیادی صرف زیبایی پوست خود کنند، بسیار مناسب است.

موارد درمانی روش پلاسما جت

  • اسکار و جای جوش
  • چین و چروک صورت (خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط ماریونت و خط خنده، خطوط پیشانی)
  • خال گوشتی، زگیل، برآمدگی های پوستی
  • بلفاروپلاستی (عمل زیبایی و رفع افتادگی پلک)
  • پف زیر پشم
  • کلوئید ناشی از عمل جراحی یا برش
  • کریستال های سفید و زرد چربی در پلک (میلیا، گزانتلاسما)
  • لک های خورشیدی، کک و مک
  • استرچ مارک یا ترک های پوستی دوران بارداری

لیفت بینی چیست و چگونه انجام میشود؟

احتمالا عبارت لیفت بینی را در تبلیغات کلینیک‌های زیبایی یا از زبان دوستانتان شده‌اید. لیفت بینی یکی از ده‌ها روش زیبایی بوده، که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقاضا برای انجام آن در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان از جمله ایران، رو به ‌رشد است.

از آن‌جایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات جزئی در آن می‌تواند در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد کند. لیفت بینی یک روش غیرجراحی محسوب می‌شود. پزشکان متخصص، این روش را بسیار کارآمد و بی‌خطر می‌دانند. انجام لیفت در مقابل عمل جراحی بینی، عوارض بسیار کم‌تری دارد. زیرا این روش با سوزن انجام شده و شباهتی به جراحی‌های سنگین ندارد؛ اما تاثیرات آن دائمی نیست و بین ۶ ماه تا یک سال حفظ می‌شود.

لیفت چشم چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفت چشم یک متد زیبایی است، که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست انجام می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذارند.

1.لیفت بینی

لیفت بینی با دو روش امکان پذیر است؛

  • پلاسما جت بینی
  • پلکسر بینی

از پلاسما جت و پلکسر می‌توان در لیفت بینی استفاده کرد. لیفت به معنی بالا کشیدن است. بنابراین در این روش، پوست باید محکم‌تر و سفت‌تر به نظر برسد. با استفاده از پلکسر و پلاسما جت، در پوست بینی حالتی چون سوختگی ایجاد می‌شود و پوست جمع می‌شود. در اثر این جمع‌شدگی، لیفت بینی انجام می‌شود. کسانی که تمایلی به انجام دادن جراحی بینی ندارند، می‌توانند از این روش برای تغییر شکل بینی و کوچک‌کردن سایز بینی استفاده کنند. البته که این روش دائمی نیست و معمولا بعد از مدتی باید مجددا این روش را انجام دهید. افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، کاندید مناسبی برای این روش هستند.

2.رفع افتادگی پوست با پلکسر و پلاسما جت

از پلاسما جت و پلکسر می‌توان در برطرف کردن چین و چروک پوست، جای زخم و اسکارها نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که در این روش با جمع کردن پوست در نقطه‌ی مورد نظر، افتادگی برطرف می‌شود و چین و چروک‌ها برطرف می‌شوند. در لیفت صورت و پیشانی و سایر نقاط بدن می‌توان از این روش استفاده کرد و از شر چین و چروک‌ها خلاص شد. تاثیرگذاری این روش به جنس پوست، سن و مهارت اپراتور بستگی دارد.

روش‌های دیگری هم برای رفع افتادگی پوست وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از؛ جراحی لیفت، لیفت با نخ، لیفت با RF فراکشنال، لیفت با کربوکسی تراپی و استفاده از محصولاتی چون کرم‌ها و ماسک‌های لیفت پوست.

3.لیفت پلک

گاهی به علت‌های مختلفی ممکن است افتادگی پلک رخ دهد. هنگامی که پلک دچار افتادگی می‌شود، چشم شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد و دید نیز کاهش پیدا می‌کند. افتادگی ممکن است در پلک بالا و یا پایین رخ دهد. از آن‌جایی که چشم نقطه‌ی حساسی از بدن است، برای رفع افتادگی پلک بهتر است از جراحی استفاده نکنید. لیفت پلک با دو روش دیگر نیز امکان‌پذیر است که عبارت‌اند از؛

  • پلاسما جت پلک
  • پلکسر پلک

برای رفع افتادگی پلک با استفاده از پلکسر و پلاسما جت، در پوست سوختگی ایجاد می‌شود و پوست جمع می‌شود. با این کار افتادگی پلک برطرف می‌شود. انجام این کار بسیار کم تهاجم‌تر از روش‌های دیگر است. مثلا در جراحی، فرد نیازمند بیهوش شدن و بستری در بیمارستان است. اما در کار با پلکسر و پلاسما جت، مدت زمانی که فرایند بر روی پلک انجام می‌شود بسیار کوتاه است و دوران نقاهت نیز به اندازه‌ی جراحی نیست.

372494