روش های فوق العاده از بین بردن جوش های سر سیاه

جوش سر سیاه یک نوع آکنه است که از زیر مجموعه جوش‌های زیر پوستی و ریز است. این جوش‌ها معمولا به دلیل عدم رعایت بهداشت پوست، سیگار کشیدن، عوامل ژنتیکی و غیره به وجود می‌آیند و ظاهر ناخوشایندی هم دارند.
تصویر روش های فوق العاده از بین بردن جوش های سر سیاه

جوش های چرکی و یا جوش های سرسیاه روی بینی به هیچ وجه قابل تحمل نیستند به خصوص وقتی درست قبل از یک قرار و یا جلسه مهم روی صورت سبز شوند اینجاست که یک روش درمانی و نسخه فوری لازم است و بسیار نیاز ، درست همان چیزی که در ادامه این بخش از نمناک خواهیم گفت . این نوع جوش ها چون در وسط صورت هستند، بسیار قابل توجه اند بعضی افراد ناخواسته و ندانسته باعث زیاد شدن آنها میشوند و راهی برای درمان جوش روی بینی ، نمیدانند. اگر شما هم جز این افراد هستید، خواندن این مقاله را ادامه دهید، تا یاد بگیرید چگونه می توانید با روش های ساده و خانگی، آنها را از بین ببرید، آنها را امتحان کنید تا بتوانید پوستی زیبا داشته باشید.

خاکِ رُس

خاک رس برای درمان جوش های سرسیاه

خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • یک قاشق چای‌خوری خاک رس،
  • و آب یا سرکه سیب.

دستورالعمل:

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

ماسک لیمو و شکر

اول از همه این مواد دارای توانایی حذف سموم و پاک کردن پوست شما هستند ؛ عملکرد دوم ،به عنوان یک پاک کننده طبیعی است. به یاد داشته باشید ،از این ماسک در شب استفاده کنید ،زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از استفاده از لیمو، می تواند روی صورت شما لک تولید کند.
مواد تشکیل دهنده:
- آب یک نصفه لیمو
- 1 قاشق غذاخوری شکر (15 گرم)
آماده سازی ؛
ابتدا، لیمو را فشار دهید و آب آن را در یک کاسه با شکر مخلوط کنید.
این ترکیب، باید شبه خمیری باشد.
سپس، صورت خود را به خوبی بشویید و ماسک را روی صورت پخش کنید، تاکید بیشتری روی مناطق با سرهای سیاه داشته باشید.
با استفاده از حرکات دورانی ملایم ماساژ دهید، 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید.
جوان سازی پوست

ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • تخم‌مرغ،
  • دستمال کاغذی،
  • یک کاسه‌ی کوچک،
  • و یک حوله‌ی تمیز.

دستورالعمل:

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

روی سفیده‌‌ی تخم‌مرغ که روی صورت‌تان است، یک دستمال کاغذی قرار بدهید و آن را به آرامی به صورت‌تان بفشارید،. اجازه بدهید لایه‌ی اول خشک شود، سپس روی آن لایه‌‌ی دیگری از سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید. با انگشتان به آرامی روی آن ضربه بزنید طوری که دستمال‌ها تکان نخورد، سپس سومین لایه را روی آن بمالید. وقتی ماسک خشک شد، صورت حالت جمع‌شدگی پیدا می‌کند. حالا دستمال‌ها را بردارید و به آرامی صورت‌تان را بشویید. سپس آن را خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

روش دیگر این است که می‌توانید بدون استفاده از دستمال کاغذی ۳ تا ۵ لایه سفیده‌ی تخم‌مرغ را پس از خشک شدن هر لایه روی صورت بمالید، اگر لایه‌ی قبلی خشک نشده باشد، این ماسک فایده‌ای ندارد.

ماسک ژلاتین و شیر

هنگامی که این ماسک خشک شود، مانند یک لایه محافظ برای پوست شما خواهد بود بعد، هنگامی که آن را برمیدارید، بعضی از جوش ها را نیز از بین می برد.

مواد تشکیل دهنده:

- 1 قاشق غذاخوری شیر (15 میلی لیتر)

- 1 قاشق غذاخوری از ژلاتین بدون چربی (10 گرم)

آماده سازی :

ابتدا پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته، سپس شیر را اضافه کنید و هر دو مواد را خوب مخلوط کنید.در مایکروویو، به مدت 10 ثانیه حرارت دهی کنید، صورت خود را بشویید و ماسک (مراقب باشید که خیلی زیاد نیست)، را با استفاده از یک قلم مو یا پنبه، بر صورت خود بپوشانید.

بیشتر، در ناحیه هایی با جوش های سرسیاه قرار دهید، 15 دقیقه صبر کنید و با دقت آن را با دست خود بردارید.

با آب سرد، به طوری که منافذ منقبض و بسته شوند،شستشو دهید.

ماسک شیر و عسل

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند و به عنوان ماسک برای جوش سرسیاه استفاده شوند.

وسایل موردنیاز برای تهیه‌ی این ماسک:

  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک،
  • یک قاشق چای‌خوری شیر،
  • و نوار نخی تمیز.

دستورالعمل:

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

ماسک آناناس و عسل

آناناس نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه، همچنین دارای عناصر و خواص لازم برای کرم های خانگی و ماسک های ما است ؛ این میوه، پوست شما را آبرسانی و چربی زدایی می کند در عین حال، عسل به عنوان یک عصاره پاکسازی کننده و همچنین عامل ضد التهابی و ضد باکتری کار می کند.

مواد لازم :

- 1 پیمانه آب آناناس طبیعی (250 میلی لیتر)

- 2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)

آماده سازی:

اگر آب آناناس نداشته باشید، می توانید چند تکه ی آناناس را ریز ریز کنید.

با عسل مخلوط کنید، تا یک خمیر شفاف با بافت تا حدودی همگن ایجاد کنید.

آن را در مناطقی که در آن جوش سرسیاه دارید، (و قبلا شسته شده) پخش کنید.

20 دقیقه منتظر مانده و سپس با یک پارچه گرم و مرطوب بشوید.

درمان روزانه‌ی جوش سرسیاه با آب

وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست بیشتر از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.

وسایل موردنیاز:

  • آب تمیز،
  • یک حوله‌ی تمیز،
  • و مرطوب‌کننده.

دستورالعمل:

دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.

371726