محمدنژاد در گفت‌وگو با پرسون/ بخش اول

سفرهای استانی رئیس‌جمهور هزینه‌بر است

یک نماینده مجلس گفت: هر حرکت و فعالیتی در دو کلمه هزینه و فایده خلاصه می‌شود، دولت با استدلال و منطق هزینه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور و همچنین فواید آن را محاسبه و بیان کند.
تصویر سفرهای استانی رئیس‌جمهور هزینه‌بر است

پرویز محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، بیان کرد: در زمان تشکیل دولت جدید مشکلات اساسی و بزرگ در کشور وجود داشت و موج ناامیدی ایجاد شده بود که با انتخاب رئیسی، امید در میان مردم زنده شد. مردم وارد صحنه انتخابات شدند تا مشکلات یکی پس از دیگری در یک بازه زمانی مشخص رفع شود، جامعه آگاه و هوشمند است و حرکت دولتمردان و نمایندگان مجلس مورد رصد قرار می‌گیرد.

محمدنژاد تصریح کرد: مسلم است که باید به دولت فرصت داد و انتظار رفع مشکلات را بلافاصله و در زمان کوتاه مدت نداشت. اما دولت باید پایه و اساس حرکت خود را طراحی کند و برای رسیدن به امیدی که مردم انتظار داشتند، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی افزود: برنامه‌ها باید با شفافیت بیان شود و به مردم اطلاع دهیم که هر چند مشکلات وجود دارد، برای رفع نواقص اهداف تعیین و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است. متأسفانه تا به امروز هیچ برنامه‌ای از سوی دولت ارائه نشده است. به دولت هشدار می‌دهیم که برنامه‌های خود را اعلام کند تا ناامیدی‌ها بیش از این افزایش نیابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هیئت دولت یک جمع همپا با کارهای مشترک هستند که باید با همفکری و هم اندیشی امور را سامان دهند. اما متأسفانه اکنون تفرقه در میان وزرا وجود دارد و یک راهبرد اساسی و اصولی مشاهده نمی‌شود.

محمدنژاد بیان کرد: اگر دولت در جهت برنامه‌ها حرکت کند، قطعا از حمایت‌های مجلس برخوردار می‌شود. در این بازه زمانی صد روزه که از عمر دولت می‌گذرد، دولت سیزدهم هیچگونه اعداد و ارقامی به مجلس ارائه نداده، در رسانه‌های مختلف اعداد مختلفی از شاخص‌های اقتصادی بیان می‌شود، اما عدد دقیق و رسمی که باید دولت بیان کند، وجود ندارد.

وی گفت: دولت موظف است به مجلس آمار دقیقی از بیکاری، رشد اقتصادی، توسعه و تورم ارائه و برنامه‌های خود در این زمینه را مشخص کند. در حال حاضر هر مسئولی نظر شخصی خود را اعلام می‌کند که مستند نیست. نمایندگان بارها از وزرا خواسته‌اند که آمار و اعداد دقیق را اعلام کنند، اما این موضوع تحقق نیافته است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هزینه‌های دولت سیزدهم در حال افزایش است و متأسفانه سفرهای استانی این هزینه را افزایش می‌دهد. وعده ها و تعهداتی که به هر استان داده می‌شود، باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. دولت ابتدا باید از اقتصاددانان خبره کشور بهره گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد، سپس به سایر امور رسیدگی کند.

محمدنژاد تصریح کرد: هر حرکت و فعالیتی در دو کلمه هزینه و فایده خلاصه می‌شود، دولت با استدلال و منطق هزینه‌های سفر استانی رئیس جمهور و همچنین فواید آن را محاسبه و بیان کند.

371417