بزرگترین رهاورد سفرهای استانی رئیس‌جمهور

وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی، آشنایی با مشکلات را بزرگ‌ترین رهاورد سفرهای استانی رئیس‌جمهور دانست.
تصویر بزرگترین رهاورد سفرهای استانی رئیس‌جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الله عبدالملکی عصر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری خرم‌دره با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: رئیس‌جمهور علاقه دارد در نقاط مختلف کشور حضور داشته و با مردم دیدار کند. مهم‌ترین دستاورد سفر دولت‌مردان به نقاط مختلف کشور که اغلب مورد سؤال قرار می‌گیرد، دیدار با مردم است. دیدار با مردم و خدمت‌گزاری به آنان توفیقی است که خداوند به مسئولان اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم باعث دلگرمی و ایجاد روحیه امید در آن‌ها می‌شود، تصریح‌ کرد: این ایجاد امید سرمایه اجتماعی است که خود باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود. فایده سفرهای استانی، حل مشکلات منطقه و شهرستان‌ها است. برخی از این مشکلات توسط مردم و بخشی نیز توسط مسئولان محلی مطرح شده و طرح این مشکلات باعث ایجاد جرقه در ذهن مسئولان برای تصمیمات بزرگ می‌شود.

این مسئول افزود: این سفرها مسئولان را برای اتخاذ تصمیمات لازم در هیئت دولت که دو جلسه در هفته برای رسیدگی به مشکلات برگزار می‌کند، یاری کرده و مدیران با حضور در مناطق مختلف در جریان کامل و میدانی وضعیت پروژه قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی با یادآوری اینکه بخشی از این مشکلات در این سفرها قابل حل است و بخشی دیگر در جلسات هیئت دولت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، ادامه داد: یک تیم قبل از سفر دولت، مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها را بررسی می‌کند و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با حضور مسئولان ملی و محلی از جمله استاندار و وزیر کشور برای حل آن‌ها اقدام می‌شود.

عبدالملکی، حضور دولت در سفرهای استانی گامی رو به جلو در حل مسائل است که دولت‌مردان را در حل مشکلات استان مقصد سفر یک سال به جلو می‌اندازد، تاکید کرد: حل برخی از مشکلات نیاز به منابع و برخی نیاز به تصمیم‌گیری مسئولان و مصوبه هیئت دولت دارد که یکی از این موضوعات تصمیم‌گیری برای تغییر کاربری‌ها برای خانه‌دار شدن مردم است که باید عملیاتی شود، زیرا دولت به دنبال خانه‌دار شدن یک میلیون نفر است و اگر با یک تصمیم بشود مردم را خانه دارکرد، باید آن تصمیم اجرایی شود.

در ادامه این جلسه، فرماندار خرم‌دره نیز با بیان اینکه این شهرستان دارای مردم ولایی و انقلابی بوده و از پتانسیل‌های بالایی در بسیاری از حوزه‌ها برخوردار است، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره و وفاداری خود به نظام را با تقدیم ۱۲۰ شهید گلگون کفن به اثبات رسانده است.

فیاض محبی تاکید کرد: مردم خرم‌دره در همه صحنه‌های حساس کشور حضور داشته و حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند که از نمونه بارز آن می‌توان به انتخابات اخیر اشاره کرد.

امام جمعه خرم‌دره نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مردم انتظار دارند مدیران انقلابی هرچه زودتر کارها را در کشور به دست بگیرند، گفت: برای اینکه وعده‌های رئیس‌جمهور در حوزه‌های مختلف محقق شود، نیازمند مدیران جهادی و مسئولان هم‌سو و انقلابی هستیم.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، ساماندهی صنعت را از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد و متذکر شد: در حوزه صنعت شاهد انحصاراتی هستیم که باید شکسته شود.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی و فرهنگی در شهرستان، یادآور شد: در حوزه اعتبارات فرهنگی در بخش نماز جمعه به‌ عنوان قرارگاه فرهنگی نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

منبع: ایسنا

371571