برگزاری جشنواره ملی خبر ایران با رویکرد پرونده خبری

به همت دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان و موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو، نخستین جشنواره ملی خبر ایران با رویکرد پرونده‌ خبری برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری جشنواره ملی خبر ایران با رویکرد پرونده خبری

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس جشنواره ملی خبر ایران، برگزاری این جشنواره را به منظور ایجاد رقابت در راستای ارتقای سطح اثرگذاری و گسترش فرهنگ مطالبه‌گری در بیان مسائل و مشکلات روز جامعه از طریق رسانه‌های رسمی عنوان کرد و افزود: تقویت ارزش و اهمیت جایگاه خبرنگاران حرفه‌ای در تحقیق، سوژه‌یابی و خلاقیت در شیوه انعکاس اخبار از اهداف این رویداد ملی است.

سید محمد موسوی همچنین از رونمایی و نشست خبری این جشنواره در روزهای آینده خبر داد و گفت: جشنواره ملی خبر ایران با داشتن سرمایه‌های علمی، پژوهشی و صنفی به دنبال کشف شیوه‌های نوین برای اطلاع رسانی اخبار تا رسیدن به حل موضوع خبر به صورت پرونده طراحی شده و امید است با مشارکت فعالان رسانه استان و کشور به صورت پویا برگزار شود.

این مدرس علوم ارتباطات با بیان اینکه جشنواره ملی خبر، دومین دستاورد کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی از بُعد خلاقیت و نوآوری است، تصریح کرد: هدف این جشنواره نگاه موشکافانه به اخبار به صورت پیوست در رفع مسائل جامعه در قالب پرونده خبر و نیز ارزیابی علمی سبک‌های خبری موجود در بین رسانه‌ها و تاثیر این سبک‌ها در مخاطبان است.

وی با معرفی سامانه ثبت نام و دریافت آثار جشنواره توضیح داد: علاقه مندان در کشور می توانند برای شرکت در این رویداد ملی با مراجعه به سایت کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران به نشانیnipr.daneshpajoohan.ac.ir نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

شایان ذکر است نخستین جشنواره ملی خبر ایران در 27 و 28 بهمن ماه سال جاری توسط گروه علوم ارتباطات موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو و دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان و با همکاری جمعی از تشکل‌های مرتبط، نشریات، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه کشور برگزار می‌شود.

371126