یک مقام مسئول در گفت وگو با پرسون عنوان کرد؛

‎خداحافظی علی دایی با صنف لوازم ورزشی / کسادی در بازار فروشگاه های تجهیزات تندرستی

‎رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی از کاهش 70 درصدی فعالیت علی دایی در این صنف خبر داد و گفت: این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه قدرت خرید شهروندان کاهش پیدا کرده و این مشکل اقتصادی به فروشندگان لوازم ورزشی نیز رسیده و این صنف را در کسادی کامل فرو برده است.
تصویر ‎خداحافظی علی دایی با صنف لوازم ورزشی / کسادی در بازار فروشگاه های تجهیزات تندرستی

مرتضی حق پرست رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی تهران در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: متاسفانه دولتمردان نیز توجه به این کسب و کار ندارند، برای نمونه در ایام کرونا صنف فروشندگان لوازم ورزشی در گروه 10 قرار گرفت و جالب اینجاست که توزیع کنندگان صنف توتون و سیگار در گروه 6 قرار گرفته است و این تعطیلات کرونایی لطمه سنگینی را به این صنف وارد کرد.

وی افزود:از سوی دیگر دولتمردان به صنف لوازم ورزشی به عنوان یک صنف تجملاتی و تزئینی نگاه می کنند، در حالی که لوازم ورزشی جزو ابزارآلات سلامتی جامعه به حساب می آیند و در کشورهای دیگر دولتمردان توجه ویژه ای به ورزش که سلامت جامعه را تضمین می کند دارند.

این مقام صنفی ادامه داد: بسیاری از کسب و کارهای لوازم ورزشی در حال تعطیلی هستند و عده ای از کسبه این صنف اقدام به باطل کردن جوازشان کرده اند، از سوی دیگر اگر هم مردم شرایط اقتصادی شان به حالت عادی برگردد زمان زیادی را می طلبد تا شرایط مطلوبی برای این صنف به وجود آید چرا که هموطنان خرید لوازم ورزشی در سبد کالاهای خانوار را در آخرین اولویت خود قرار می دهند.

حق پرست گفت: تا چند سال پیش چهره های ورزشی و دوست داشتنی و محبوب جامعه به این صنف ورود کردند تا تولید و عرضه کالاهای داخلی ورزشی برای جوانان کشورمان فراهم شود، از جمله جناب آقای علی دایی که این قهرمان ملی کشورمان هم در حوزه تولید داخلی و هم در حوزه توزیع محصولات ورزشی در داخل کشور فعالیت می کرد، اما این روزها شاهد این هستیم که این ملی پوش کشورمان نیز این روزها از این صنعت و صنف خارج شده است.

وی خاطر نشان شد: آقای دایی این روزها تنها با ظرفیت 30 درصد مجموعه هایش فعالیت می کند و 70 درصد مجموعه تولید و توزیع لوازم ورزشی اش را تعطیل کرده است و سرمایه خود را به جای دیگر انتقال داده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم ورزشی تهران عنوان کرد: در شهر تهران نزدیک به یک هزار و 400 صنف توزیع لوازم ورزشی با مجوز اتحادیه مشغول به کار هستند، اما آن دسته از فروشندگان این صنف که ملک شان اجاره ای است اقدام به تعطیلی کرده اند، چرا که توان تامین اجاره مغازه شان را ندارند.

گفت وگو از: محمد خادمی

370498