واکسیناسیون 70 درصد از افراد بالای 70 سال خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی گفت: اکنون حدود ۷۲ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال خراسان‌جنوبی واکسینه شده‌اند.
تصویر واکسیناسیون 70 درصد از افراد بالای 70 سال خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، غلامرضا شریف زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۷۲ هزار و ۵۸۴ نفر واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند که ۴۷ هزار و ۳۲۲ نفر موفق به دریافت دُز اول شدند و ۲۵ هزار و ۲۶۲ نفر دُز دوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸.۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جمعیت هدف واکسیناسیون واکسن کرونا دریافت کردند، تصریح کرد: اصناف و امکان اعلام شده در مراحل قبل نباید منتظر ابلاغیه‌های جدید برای بسته بودن و تعطیلی باشند، چرا که شرایط کرونایی در وضعیت‌های قرمز و نارنجی و زرد طبق روال گذشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اماکنی از جمله تالارها، پارک‌ها و اصناف درشهرهای قرمز باید محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند، بیان کرد: اکنون حدود ۷۲ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال خراسان‌جنوبی واکسینه شده‌اند.

شریف زاده با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: اولویت تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، گروه سنی ۶۸ سال به بالا و سپس گروه‌های سنی دیگر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه salamat.gov.ir فعلاً برای افراد ۶۰ سال به بالا ثبت نام می‌کند در زمینه واکسیناسیون افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال در خراسان‌جنوبی در ستاد ملی کرونای استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت قول تأمین واکسن برای گروه سنی بالای ۵۰ سال در خراسان‌جنوبی را داده است، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در راستای جلوگیری از تجمع در مراکز تزریق واکسن قبل از دریافت پیامک به این مراکز مراجعه نداشته باشند.

منبع:ایسنا

325150