سازمان صمت استان خبر داد:

کاهش 18 درصدی واردات کالا از گمرکات اردبیل/ صادرات غیرنفتی استان 146 درصد رشد داشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: میزان صادرات استان طی ۶ ماهه سال جاری صد و نود و یک و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ارزش واردات کالاها از گمرکات استان با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۳.۳۱ میلیون دلار رسید.
تصویر کاهش 18 درصدی واردات کالا از گمرکات اردبیل/ صادرات غیرنفتی استان 146 درصد رشد داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان اردبیل، رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بر حمایت از تولیدات صادرات محور و توسعه تجارت خارجی در استان تأکید کرد و گفت: افزایش صادرات و ایجاد تعاملات جدید با کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها در بحث توسعه اقتصادی استان است که ضروری است تا در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدیدتری انجام شود.

وی اهداف و برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل را تقویت و توسعه تجارت خارجی بحث تولید و صنعت استان عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا صادرات غیرنفتی از استان اردبیل در ۶ ماهه اول امسال به بیش از ۱۹۱ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مقایسه میزان صادرات غیرنفتی از استان در سال جاری و سال‌های گذشته پرداخت و افزود: میزان صادرات استان طی ۶ ماهه سال جاری صد و نود و یک و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

صادقی در ادامه به عمده کالاهای صادراتی و غیر نفتی سودآور استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کالاهای عرضه شده در بازارهای خارجی تاکنون مصنوعات پلاستیکی، سیب زمینی، شمش فولادی، ام دی اف، تره بار و سبزیجات، شیشه و آینه، سایر میوه‌ها، نئوپان خام، مصالح ساختمانی، گوجه فرنگی و عمده کشورهای مقصد صادراتی عراق و آذربایجان بوده است.

وی از کاهش ۱۸ درصدی واردات از گمرکات استان اردبیل نیز خبر داد و بیان کرد: ارزش واردات کالاها از گمرکات استان به رقم ۳.۳۱ میلیون دلار رسید که عمده کالاهای وارداتی مربوط به ماشین آلات واحدهای صنعتی و تولیدی، پنبه، کامیون، قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی و کاغذ بوده است.

منبع: مهر

365227