معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، بر کسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است.
تصویر توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیرعلی مسیبی معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: طی چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ کارت بازرگانی به صادرکنندگان استان صادر و ۴۵ کارت بازرگانی تمدید شده است. همچنین در این مدت شاهد تعلیق یک کارت و رفع تعلیق دو کارت بازرگانی در استان بودیم.

وی افزود: از مردادماه پارسال صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و با اخذ همه استعلامات از دستگاه‌های مربوطه به صورت سیستمی اخذ می‌شود که این امر منجر به سرعت و دقت بیشتر و صحت اطلاعات ماخوذه شده است.

این مسئول ادامه داد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، بر کسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در راستای رشد صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

مسیبی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات، تصریح کرد: از جمله زیرساخت‌هایی که در توسعه صادرات باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌های عمومی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی و ... اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشورها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.

منبع: ایسنا

330034