دو مرز زمینی کرمانشاه برای تردد زائرین حسینی بسته است

حسین خوش اقبال گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه به دلیل محدودیت و ممنوعیت های ناشی از بیماری کرونا امسال نیز افتخار میزبانی از مشتاقان زیارت اربعین را ندارد.
تصویر دو مرز زمینی کرمانشاه برای تردد زائرین حسینی بسته است

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زوار حسینی(ع) به دلیل محدودیت و ممنوعیت های ناشی از بیماری کرونا امسال نیز افتخار میزبانی از مشتاقان زیارت اربعین را ندارد، گفت: برای تردد زوار به صورت زمینی امسال توافق حاصل نشد و تردد صرفاً بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین به صورت هوایی با دریافت روادید امکان پذیر است.

خوش اقبال ضمن تأکید برعدم مراجعه مردم به دلیل بسته بودن مرزهای خسروی و پرویزخان در استان کرمانشاه برای تردد زائرین گفت: تمامی تمهیدات اندیشیده شده برای حفظ سلامت مردم است و افرادی که دو دوزواکسن را دریافت و درسامانه سماح ثبت نام کرده باشند با دارا بودن تست پی سی آر منفی می توانند روادید را اخذ و نسبت به دریافت بلیط پرواز هوایی اقدام کنند.

خوش اقبال گفت: بسته بودن مرزهای استان کرمانشاه بارها اطلاع رسانی شده و تقاضا داریم زائرین به هشدارها توجه داشته و به مرزهای زمینی مراجعه نکنند، زیرا امکان بازگشایی مرز وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از پیگیری صورت گرفته برای برقراری پرواز زائرین از طریق کرمانشاه خبر داد و گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای اربعین 555 نفر است که برای اعزام به عراق 10 پرواز رفت و برگشت ویژه اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف هماهنگ شده و از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی انجام می شود.

خوش اقبال تأکید کرد: برای اخذ ویزا قبل از خرید بلیط، داشتن تست پی سی آر منفی۷۲ ساعت قبل از پرواز و داشتن کارت واکسیناسیون کرونا الزامی است.

351816