رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:

روانسر -کرمانشاه پر حادثه‌ترین محور

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مرداد ۱۰۲ نفر در سوانح رانندگی محورهای استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال قبل ۹ درصد کاهش نشان می دهد.
تصویر روانسر -کرمانشاه پر حادثه‌ترین محور

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه ، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مرداد ۱۰۲ نفر در سوانح رانندگی محورهای استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال قبل ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: طی این مدت ۸۴ فقره تصادف منجر به فوت در محورهای استان رخ داده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۰۰ فقره بوده، شاهد کاهش ۱۶ درصدی سوانح هستیم.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۷۱ فقره تصادف جرحی نیز رخ داده که در مقایسه با ۹۵۷ فقره تصادف جرحی سال گذشته، ۱۲ درصد رشد داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان تعداد افراد مجروح شده در سوانح رانندگی را نیز 1643 نفر ذکر کرد و گفت: مصدومان این حوادث نسبت به سال قبل که 1467 نفر بوده اند، حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

حیدری تعداد تصادفات خسارتی را هم 1209 مورد در سال جاری ذکر کرد و از کاهش ۹ درصدی آن با توجه به وقوع 1329 مورد تصادف مشابه در سال قبل خبر داد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد مجموعا 2364 تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در راه های استان کرمانشاه بوقوع پیوسته که در مقایسه با 2386 مورد تصادف سال قبل یک درصد کاهش نشان می دهد.

این مقام انتظامی در ادامه به پرتلفات ترین محورهای استان در چهار ماه ابتدایی امسال نیز اشاره کرد و گفت: محور روانسر - کرمانشاه با یازده کشته و ۴۸ مجروح، محور کرمانشاه - صحنه با ۹ کشته و ۱۱۸ مجروح و محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب با ۹ کشته و ۱۱۴ مجروح بیشترین تلفات را به خود اختصاص دادند.

حیدری با بیان اینکه بیشترین تلفات رانندگی به خاطر واژگونی خودروها با ۴۵ کشته و ۷۹۹ مجروح بوده، افزود: ۳۹ نفر نیز در تصادفات وسایل نقلیه باهم کشته و ۵۹۱ نفر هم مجروح شدند، ضمن اینکه در برخورد وسیله نقلیه با عابران پیاده هم ۱۲ نفر جان باختند و ۵۱ نفر هم مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال بیشترین تلفات رانندگی با ۱۵ نفر بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ رخ داده است و ساعات ۱۳ تا ۱۵ با ۹ نفر و ۱۵ تا ۱۷ با هشت نفر رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایسنا

332003