رییس دانشگاه علوم پزشکی:

سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه پایین است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به خطرناک بودن موج جدید دلتا و قدرت سرایت بالای آن گفت: متاسفانه در این شرایط سطح رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار پایین است که می‌تواند خطرساز شود.
تصویر سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه پایین است

به گزارش پرسون از کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به خطرناک بودن موج جدید دلتا و قدرت سرایت بالای آن گفت: متاسفانه در این شرایط سطح رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار پایین است که می‌تواند خطرساز شود.

محمودرضا مرادی گفت: با اشاره به ورود استان به پیک پنجم کرونا، گفت: این موج جدید که از نوع دلتا است از شرق کشور شروع شده و هم اکنون به استان کرمانشاه رسیده است.

وی به افزایش بستری‌های مشکوک به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: گذر بستری‌ها از ۶۵۰ نفر نشان می‌دهد که عملا استان وارد این موج جدید شده، اما هنوز به پیک آن نرسیده‌ایم.

مرادی تصریح کرد: استان هنوز ابتدای این موج جدید است و با توجه به قدرت سرایت سویه "دلتا" به نظر می رسد آمار بستری‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: در پی افزایش بستری ها ظرف دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش فوتی های کرونا خواهیم بود و از هم اکنون همه باید برای مقابله با این موج جدید آماده باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز تاسف از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، گفت: در حال حاضر میانگین استفاده از ماسک در کشور حدود ۳۹ درصد و در استان هم در همین حدود است که می تواند بسیار خطرساز شود.

وی افزود: سویه جدید "دلتا" قدرت سرایت بالایی دارد، بنابراین استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال این ویروس مهاجم بیش از پیش اهمیت می یابد و نیاز است تمام افراد جامعه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مرادی گفت: موجِ جدید دلتا شوخی بردار نیست و اگر وضعیت رعایت پروتکل ها در همین حد فعلی ادامه داشته باشد قطعا در هفته های آینده استان گرفتاری های بسیاری پیدا خواهد کرد و با افزایش چشمگیر فوتی ها و بستری های کرونا مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تخت در اشغال بیماران مشکوک به کروناست و ۱۰۰ تخت خالی را هم آماده نگه داشته ایم تا در مواقع ضروری استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آمادگی هست که تا ۱۵۰۰ و حتی دو هزار تخت هم برای بیماران کرونایی آماده کنیم، اما اگر تعداد بستری‌ها به این حد برسد، قطعا آمار فوتی‌ها در حد بالایی خواهد بود و افزایش بستری‌ها از این تعداد خدمات رسانی در حوزه درمان را دچار چالش خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت حوزه بهداشت و درمان محدود است و مردم باید بدانند تعداد بستری ها اگر از یک حدی فراتر برود امکان خدمات رسانی مطلوب وجود نخواهد داشت و مردم این میان آسیب می بینند.

منبع :ایسنا

328455