شاخصه های ارزیابی دستگاه های اجرایی قم در دولت الکترونیک اعلام شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به سنجش دستگاه های اجرایی استان در توسعه خدمات الکترونیک تصریح کرد: مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این زمینه پیشتاز بوده اند.
تصویر شاخصه های ارزیابی دستگاه های اجرایی قم در دولت الکترونیک اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان این که توسعه دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک یکی از اولویت های مهم همه دستگاه هاست اظهار کرد: ارزیابی خدمات الکترونیک همه دستگاه های استان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: البته یکی از ارزیابی های رایج، مقایسه این توسعه در قم نسبت به سایر استان هاست که تلاش می شود تا این امر نیز محقق شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در عین حال خاطر نشان کرد: در ارزیابی های دوره ای در موضوع توسعه خدمات الکترونیک، شاخص ها و زیرشاخص هایی تعریف شده که استانداردسازی پورتال ها و زیرپورتال های دستگاه ها و ارائه خدمات در میز خدمت به صورت حضوری، الکترونیکی و یا ترکیبی از آن جمله است.

غلام پور همچنین احراز هویت الکترونیکی، کیفیت واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و مشارکت الکترونیکی را از دیگر شاخص های ارزیابی در این عرصه معرفی کرد و گفت: بررسی فعالیت های دفاتر پیشخوان بخش دیگری از ارزیابی های توسعه خدمات الکترونیک است، ضمن آن که میزان استفاده شهروندان از خدمات الکترونیک نیز از موضوعات مورد توجه در این عرصه است.

وی درباره ارزیابی های اخیر توسعه خدمات الکترونیک در دستگاه های اجرایی استان تصریح کرد: بر اساس این ارزیابی ها، حدود ۲۵ درصد از دستگاه های اجرایی استان در وضعیت متوسط و یا ضعیف هستند و سایر دستگاه ها در وضعیت خوب و یا بسیار خوب قرار می گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم همچنین در معرفی پنج دستگاه برتر اجرایی استان در موضوع توسعه دولت الکترونیک اذعان کرد: شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت توزیع نیروی برق و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان پنج دستگاه برتر در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: البته اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یک طرح پژوهشی را نیز برای بررسی خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی استان از نگاه مردم و شهروندان در دست تهیه دارد که ان شاء الله تا یک ماه آینده، نتایج این طرح بر اساس ۴۵ شاخص بررسی شده مشخص و اعلام خواهد شد.

غلام پور همچنین درباره توسعه خدمات الکترونیک در نهادهای حوزوی نیز گفت: تردیدی نیست که مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه های علمیه اگر در این عرصه پیشروتر از نهادهای اجرایی و دولتی نباشد، قطعا عقب تر هم نیستند.

منبع:فارس

351803