مگس میوه در مازندران 30 درصد کاهش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان، نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.
تصویر مگس میوه در مازندران 30 درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، عزیزالله شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی در رزمایش پدافند زیستی غیرعامل مقابله با مگس میوه مدیترانه‌ای، اظهار کرد: مازندران به عنوان قطب تولید کشور با تولید سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتُن مرکبات محسوب شده که حدود ۴۰۰ هزارتُن قابلیت صادرات دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: آفت مگس میوه مدیترانه ای از سالیان گذشته به شدت مرکبات استان را تحت تاثیر قرار داده و بر اساس مدل زندگی آنها، علاوه بر حفظ پایداری خود به محصولات بهاره، تابستانه و محصولات پاییزه به ویژه نارنگی و پرتقال که از اقتصادی‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات باغی مازندران محسوب می‌شود خسارت زیادی وارد کرده است.

شهیدی فر گفت: از سال ۹۷ و در قالب پدافند غیرعامل این آفت تحت مدیریت قرار گرفته و با آموزش محقّقان و مروّجان به باغداران مازندرانی، نگرانی آن‌ها کاهش یافته و با توجه به ایستگاه‌های پالایش و رصد آفت در سراسر استان، تحت مدیریت و کنترل قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با استفاده از ۱۰ ایستگاه پایش، ۱۰۰ مکان ردیابی، پیگیری میزان تراکم و وجود آفت مگس مدیترانه ای و نیز چگونگی مبارزه و کنترل، امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، شاهد کاهش ۳۰ درصدی ترافیک مدیریت آفت در استان هستیم.

شهیدی فر تصریح کرد: در رزمایش پدافند زیستی غیرعامل مقابله با مگس میوه مدیترانه‌ای که در باغ مرکبات ساری برگزار شد، باغداران پیشرو همراه با کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی نحوه تله گذاری، مقدار و چگونگی محلول پاشی، جمع آوری میوه‌های پوسیده و دفن آن با هدف پیشگیری و مبارزه بیولوژیک با مگس میوه مدیترانه‌ای را تمرین کردند.

منبع:ایسنا

350852