کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در روابط ایران با کشورهای همسایه با محوریت کار اقتصادی

منابع فراوان معدنی، صنعتی، کشاورزی، استعدادهای درخشان، نیروهای خلاق و کارآمد و مبتکرینی که در بحث توسعه سیاست خارجی امروز در سایه دولت سیزدهم با رأی مردم انتخاب شدند یک فرصت بسیار طلایی پیدا کرده‌اند که یک بار دیگر در روابط با کشورهای همسایه با محوریت و اولویت کار اقتصادی، بازنگری داشته باشیم.
تصویر لزوم بازنگری در روابط ایران با کشورهای همسایه با محوریت کار اقتصادی

عبدالله سهرابی دیپلمات سابق ایران و کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهم‌ترین مؤلفه‌ها در حفظ روابط ایران با کشورهای همسایه عنوان کرد: آن چه که بسیار حائز اهمیت است موضوع منافع ملی، امنیت ملی و بحث‌های استراتژیکی است که وجود نعمات الهی و استقرار جمهوری اسلامی ایران در منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک در بین دو دریای بزرگ خلیج فارس و خزر یک فرصت استثنایی را از دیرباز برای جمهوری اسلامی فراهم کرده است. سال‌های سال راه ابریشم از ایران عبور می‌کرده و محل تجارت و رفت و آمد بسیار بالایی بوده است.

سهرابی تصریح کرد: وجود ۱۵ کشور همسایه که جز یک مرز هیچ واسطه دیگری بین ما وجود ندارد و مشترکات مذهبی، فرهنگی و اقتصادی فراوانی داریم، یک فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، منابع فراوان معدنی، صنعتی، کشاورزی، استعدادهای درخشان، نیروهای خلاق و کارآمد و مبتکرینی که در بحث توسعه سیاست خارجی امروز در سایه دولت سیزدهم با رأی مردم انتخاب شدند یک فرصت بسیار طلایی پیدا کرده‌اند که یک بار دیگر در روابط با کشورهای همسایه با محوریت و اولویت کار اقتصادی، بازنگری داشته باشیم.

350794