رئیسی در دیدار با همتای تاجیکی خود عنوان کرد؛

وجود ظرفیت‌های مناسب ایران و تاجیکستان برای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه دو کشور ایران و تاجیکستان ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط و همکاری ها دارند، افزود: تقویت مناسبات، زمینه ای برای ارتقای سطح همکاری های منطقه ای دو کشور نیز خواهد بود.
تصویر وجود ظرفیت‌های مناسب ایران و تاجیکستان برای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار و گفتگو با یکدیگر با اشاره به دین، فرهنگ و زبان مشترک دو ملت اظهار امیدواری کردند که با تلاش مقامات دو کشور فصلی نوین در شکوفایی روابط و همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رقم بخورد.

رئیس جمهور کشورمان در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط و همکاری های دوجانبه دارند، افزود: تعمیق و تقویت مناسبات و تعاملات دوجانبه زمینه ای برای ارتقای سطح همکاری های منطقه ای دو کشور نیز خواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: مقامات ایران و تاجیکستان باید با استمرار منظم دیدارها و گفتگوهای دوجانبه، روابطی پایدار و همه جانبه را بین دو کشور فارسی زبان پایه گذاری کنند که به الگویی در سطح منطقه تبدیل شود.

رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار از قبول دعوت خود از سوی رئیس جمهور کشورمان برای حضور در بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که به ریاست کشورش برگزار شد و نیز از این بابت که آیت‌الله رئیسی در اولین سفر خارجی خود به کشور هم زبان تاجیکستان سفر کرده است، قدردانی و تشکر کرد.

امامعلی رحمان با اشاره به سوابق همکاری ها و پروژه های مشترک اجرا شده از سوی متخصصان ایرانی در تاجیکستان اظهار داشت: دوستی و محبتی که بین مردم و دولت دو کشور وجود دارد زمینه بسیار مناسبی برای ارتقای سطح همکاری ها و روابط دو کشور است.

منبع : فارس

350335