ناراضی بودن معلمان از شرایط آموزش مجازی

ممکن است در نگاه اول به نظر برسد معلمان از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، راضی هستند ولی بر اساس نظرسنجی‌ها و تحقیقاتی که در ایران و حتی سطح جهان انجام شده، می‌توان اطمینان کرد که معلمان از شرایط آموزش مجازی راضی نبوده و آموزش حضوری در مدرسه و در کنار دانش آموزان را مفیدتر و مؤثرتر می‌دانند.
تصویر ناراضی بودن معلمان از شرایط آموزش مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا نیک نژاد پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش و دبیر فیزیک در خصوص اهمیت بازگشایی مدارس و آماده سازی روحی و روانی والدین، معلمان و دانش آموزان برای از سرگیری آموزش های حضوری از آغاز مهر، اظهار کرد: در حالت کلی؛ به عنوان یک معلم و یک پدر که فرزندش درگیر آموزش است؛ باید متذکر شوم که در دو سال گذشته آرامش یادگیری را نداشتیم. ممکن است در نگاه اول به نظر برسد معلمان از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، راضی هستند ولی بر اساس نظرسنجی ها و تحقیقاتی که در ایران و حتی سطح جهان انجام شده، می توان اطمینان کرد که معلمان از شرایط آموزش مجازی راضی نبوده و آموزش حضوری در مدرسه و در کنار دانش آموزان را مفیدتر و مؤثرتر می دانند.

نیک نژاد ادامه داد: نشستن در کنار لپ تاپ برای پنج یا شش ساعت آموزشی، کار دشواری است، اما زمانی که سر کلاس حاضر شده و با دانش آموزان تعامل برقرار می کنیم، فرسایش و خستگی ما، رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح متفاوت امکانات و تجهیزات آموزشی دانش آموزان و خانواده ها در دسترسی به فضای مجازی، باعث شده تا سطح یادگیری دانش آموزان و بهره گیری آنان از این فضا، متفاوت باشد؛ فضای مجازی صرفاً «آموزش» را پوشش می‌دهد و نمی توانیم در آن به «پرورش» دانش آموزان توجه کنیم.

نیک نژاد گفت: یکی از منافعی که آموزش و پرورش به ما می‌دهد این است که مدرسه از جمله مکان هایی به شمار می‌رود که بچه‌ها به طور اجتماعی در کنار هم قرار گرفته و یک مدل کوچک تر از جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با تأکید بر این که در مدرسه هر دانش آموز در بین ۳۰نفر در کلاس و به عنوان یک نفر در کنار ۴۰۰دانش آموز دیگر در مدرسه باید تعامل با همکلاسان و هم مدرسه ای های خود را یاد گرفته و روابط اجتماعی خود را ارتقا دهد و در همین مسیر است که دانش آموزان یاد می گیرند سطح تحمل و تاب آوری خود را افزایش دهند.

نیک نژاد به پنج مایه ارزشی در جهان اشاره کرد و گفت: «راستگویی»، «شجاعت»، «دلسوزی»، «تاب آوری» و «تعامل» پنج مایه ارزشی در جهان هستند که تنها با حضور دانش آموز در کلاس، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های آموزشی که نماد یک جامعه کوچک است، ارتقا می یابند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: مسئولان امر باید با تجهیز مدارس، مشوق اولیا و معلمان، جهت استقبال از بازگشایی مدارس باشند.

منبع: ایسنا

349931

سازمان آگهی های پرسون