مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان:

سرمایه‌گذاران در بخش هنر پیش‌قدم نمی‌شوند

مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در این استان به معنای واقعی سرمایه‌گذار در بخش‌های هنری نداریم گفت: شاید سرمایه‌گذاری در این زمینه یک ریسک تلقی شود.
تصویر سرمایه‌گذاران در بخش هنر پیش‌قدم نمی‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فرید احدیان مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تبلیغات و فرهنگ‌سازی می‌توان سرمایه‌گذار هنری را جذب کرد، افزود: همان‌طور که در پایتخت شاهد حمایت جدی بخش خصوصی در زمینه تولید آثار هنری و ایجاد بازار عرضه آن در سطح بالایی هستیم می توان در استان زنجان نیز با ورود به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هنری بسترهای مناسب تولید و فروش آثار هنری را ایجاد و علاوه بر ارتقای توسعه فرهنگی به اقتصاد هنر هم کمک شایانی کرد. در این خصوص سرمایه‌گذاران روش‌های مناسبی را به کار گرفته و از آن به خوبی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا هنرمندان بسیار سخت‌تر از گذشته در زمینه هنر فعالیت می‌کنند و با وضع کنونی، عرضه داریم ولی تقاضا یا نیست، یا خیلی ناچیز است؛ در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه یک هنرمند بیشتر از خلق اثر، عرضه آن اثر در بازار است و در این خصوص ارگانی مانند شهرداری که سازمانی به‌ نام فرهنگی و اجتماعی دارد، می‌تواند در راستای برنامه‌های خود از هنرمندان استان که توان هنری بالایی نیز دارند، بهره بگیرد تا همانند گذشته شاهد شکوفایی و رشد فرهنگ و هنر استان باشیم.

احدیان به تاکید شورای عالی فرهنگی کشور در دهه‌های گذشته به ایجاد بازارچه‎‌های عرضه تولیدات هنری اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراکز فرهنگی در راستای وظایف قانونی خود با ایجاد این نوع بازارچه‌های عرضه می‌توانند به اقتصاد هنر کمک کنند.

وی افزود: دولت با ایجاد کارگاه‌های هنری می‌تواند هنرمندان را به سمت تولید و خلق آثار سوق دهد تا یک هنرمند در فضای آرام و بدون دغدغه بتواند هنر خود را در عالی‌ترین شکل ممکن خلق کند.

احدیان با اشاره به اینکه بعد از خلق آثار هنری، ایجاد بازار عرضه نیز لازمه کار است، خاطرنشان کرد: اگر بازاری برای عرضه نباشد، اقتصاد هنر رو به زوال خواهد رفت و چه خود هنرمند و چه متولیان هنری باید در زمینه معرفی و عرضه آثار از طرق مختلف مثل ایجاد جشنواره‌ها، گالری‌های عرضه، نمایشگاه‌ها، در این خصوص اقدام کنند.

مدیرعامل خانه هنرمندان استان زنجان تصریح کرد: هنرمندان باید از ظرفیت‌های فضای مجازی نیز بهره بگیرند و کالای هنری خود را در آن فضا عرضه کنند که قطع به یقین بازده اقتصادی خوبی را برای هنرمند دارد و با بررسی اجمالی در این مورد شاهد هستیم که به عنوان مثال تولید یک اثر موسیقی و عرضه در فضای مجازی ضمن معرفی هنرمند سازنده، در راستای فروش آثار دیگر هنرمند نیز تاثیر بسزایی داشته است.

منبع: ایرنا

339068

مطالب مرتبط