یک گلخانه‌دار در زنجان مطرح کرد:

170 میلیون تومان سرمایه؛ برای گلخانه نیاز است/چه نکاتی در گلخانه‌داری مهم است؟

یک گلخانه دار در زنجان گفت: برای راه‌اندازی یک گلخانه و تهیه گل‌های آن نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.
تصویر 170 میلیون تومان سرمایه؛ برای گلخانه نیاز است/چه نکاتی در گلخانه‌داری مهم است؟

مهرداد رضایی سرپرست یک گلخانه در زنجان در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از استان زنجان، اظهار کرد: برای راه‌اندازی سقف یک کار گلخانه حدود ۷۰ میلیون تومان و برای تهیه گل‌های آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان احتیاج است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون مبنی بر دریافت تسهیلات برای ایجاد گلخانه تصریح کرد: تاکنون از هیچ نوع تسهیلاتی برای راه‌اندازی این کسب و کار استفاده نکرده‌اند و تنها با سرمایه خود اقدام به ایجاد این گلخانه کرده‌اند.

این گلخانه‌دار با بیان اینکه گلخانه‌داری و حفاظت از گل و گیاه آداب و قوانین خاص خود را دارد تاکید کرد: گیاهان بسیار حساس هستند و نیاز به آبدهی دقیق، آفت‌کشی، وجود سیستم گرمایش و سرمایش مناسب و کود دهی به اندازه و به موقع دارند.

رضایی با اشاره به اینکه در فصل سرما باید سیستم گرمایشی به خوبی عمل کند ادامه داد: این در حالی است که در فصل گرما باید محیط گلخانه به صورت طبیعی خنک نگه داشته شود و از روشن کردن کولر جهت خنک کردن گلخانه اجتناب شود.

وی با بیان اینکه گل و گیاهان هوای مشابه هوای مرطوب شمال را می‌طلبند چرا که چنین هوایی با آنها سازگار است افزود: به همین منظور باید کف گلخانه به ویژه در فصول گرم سال همواره رطوبت‌سازی شود.

سرپرست این گلخانه تصریح کرد: حداقل باید روزی ۵ الی ۶ مرتبه کف زمین را در هوای کنونی خیس کرد تا هوای مشابه هوای شمال ایجاد شود و از ایجاد شوک به گیاهان جلوگیری شود.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

351142