مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

توسعه گردشگری مذهبی منوط به سرمایه‌گذاری است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان با بیان اینکه زنجان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه متعددی را در خود جای‌ داده گفت: مدیریت مطلوب و کارشناسی شده می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان نقش به سزایی داشته باشد.
تصویر توسعه گردشگری مذهبی منوط به سرمایه‌گذاری است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم و نیز جذب سرمایه‌گذار می‌توان به گردشگری مذهبی این شهر کمک فراوانی کرد و این مهم باید جدی گرفته شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه گردشگری مذهبی در تلاش هستیم که بازنگری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم و تاکنون در این زمینه موفقیت‌های خوبی هم به دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: در گردشگری مذهبی اماکن و آیین‌های مذهبی مورد توجه است، به‌ گونه‌ای که در استان زنجان حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و مراسم‌ آن، تعزیه ارمغانخانه و رجعین، مراسم باد صبای طارم و غیره از شاخص‌ترین میراث معنوی محسوب می‌شوند و در گردشگری مذهبی تأثیر ویژه‌ای دارند.

ارجمند خاطرنشان کرد: وجود ۱۵۶ امامزاده در زنجان یک ظرفیت بالقوه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و همه‌ ساله هزاران گردشگر برای شرکت در مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر به این استان سفر می‌کنند.

منبع: ایسنا

339293